رئیس شورای شهر شادگان: شادگان شهر ظرفیت‌های دست نخورده است

خورنا: رئیس شورای شهر شادگان گفت: شهرستان شادگان بیش از پیش دارای ظرفیت‌های ناب، پنهان و دست نخورده است.

سیدمحمد علی سیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: امکانات مادی و معنوی که لازمه حیات و زندگی شهرنشینی است حقوق شهروندی به حساب می‌آید.

وی افزود: شوراها به‌عنوان نماینده مستقیم مردم جهت‌ پیگیری و تأمین این حقوق با مشارکت و مساعدت خود شهروندان در زمینه‌های مختلف و طبق شرح وظایف و امکانات و ظرفیت‌های موجود عمل می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شادگان خاطرنشان کرد: شوراها با وجود مدت زمان کوتاهی که از عمر آنها می‌گذرد تاکنون تأثیر مثبتی در روند عمران و آبادانی شهرها داشته‌اند و چنانچه به‌صورت تخصصی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با اختیارات وسیع‌تر حمایت شوند چشم‌انداز روشن و موفقی برای کشورهای اسلامی و غربی ترسیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت و تکلیف نسبت به شهروندان و شدت محرومیت حاکم بر شهرستان و تشویق فرهنگیان‌، بسیجیان و تعدادی از روحانیون و معتمدان شهرستان موجب شده تا به‌‌عنوان یک شادگانی دین خود را به مردم فهیم شهرستان ادا کنم، گفت: شهرستان شادگان از شهرهای تاریخی و قدیمی استان خوزستان بوده که دارای مردمانی مؤمن و  معتمد است.

سیدیان اضافه کرد: شادگان از بزرگ‌ترین شهرهای تولید کننده خرما است که دارای یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های بین‌المللی کشور با وسعتی بیش از ۵۳۰ هزار هکتار بوده و از اراضی مستعد کشاورزی در کنار سواحل زیبای جراحی و کارون با شعبه‌های مختلف برخوردار است.

وی بیان داشت: داشتن ۵۵ کیلومتر مرز آبی، ده‌ها حلقه چاه نفت و مرکز اصلی عشایر اصیل عرب استان که در تمام دوران و صحنه‌ها مدافع اسلام و کشور بوده و هستند از دیگر ویژگی‌های این شهرستان است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان تصریح کرد: مسئولان ملی و استانی باید در راستای ارتقای بخش‌های مختلف این منطقه اقدام کنند زیرا شادگان بیش از پیش دارای ظرفیت‌های ناب، پنهان و دست نخورده است.