مدیرعامل شرکت فناپ در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با استانداری خوزستان عنوان کرد:

ایجاد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خوزستان با تحقق بخشی از پروژه‌های شرکت فناپ

مدیرعامل شرکت فناپ: اگر تنها بخشی از پروژ‌ه‌های شرکت فناپ در سطح خوزستان کلید بخورند، ما شاهد ایجاد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان خوزستان خواهیم بود.

_خورنا- در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه توسعه خدمات ICT با استانداری خوزستان شهاب جوانمردی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت فناپ پیرو فعالیت‌های یک سال گذشته در دفتر خوزستان برای استقرار راهکارهای هوشمندسازی در راهبری فعالیت‌های استانی با این امر مواجه شد که عملا استانداری خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه فناوری اطلاعات و حمایت‌گری از توسعه این حوزه در استان برخوردار است و به دنبال ایفای نقش و انجام مأموریت جدی در ایجاد اشتغال های دانشگاهی مبتنی بر ICT در کشور می‌باشد.

وی با بیان این‌که براساس برنامه سال جاری قرار است که نزدیک به ۹۰ هزار شغل بر مبانی ICT در کشور ایجاد شود، اظهار کرد: استان خوزستان با انگیزه به دنبال تحقق این برنامه است و در مذاکرات انجام شده نیز استانداری در گام نخست به تعریف یک پروژه جدی و کلیدی برای هوشمندسازی و اتوماسیون فرایندهای مدیریت سرمایه‌گذاری در استان رسیده، تا دایره فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

مدیرعامل شرکت فناپ با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین استانداری خوزستان و این شرکت، عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه مجموعه فناپ با تمام ظرفیت و قوا در کنار استانداری قرار خواهد گرفت و امیدواریم که با حمایت استاندار خوزستان بتوانیم زمینه لازم برای ایجاد اشتغال حوزه ICT در حوزه‌های نرم افزاری، هوشمندسازی، کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان و سایر مسائل مورد نیاز استانداری اعم از داشبورد مدیریتی پروژه‌های استان را فراهم کنیم._

جوانمردی با بیان این‌که اگر تنها بخشی از پروژ‌ه‌های شرکت فناپ نیز در سطح خوزستان کلید بخورد، شاهد ایجاد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان خوزستان خواهیم بود، اظهار کرد: با این اقدام ضریب نفوذ ICT در فعالیت‌های دولتی و عمومی افزایش خواهد یافت و می‌توان از این طریق در ارتقای سهم تولید ملی کوشا و موجب توانمندی جدی‌تر در بیشتر مشاغل این حوزه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: شرکت فناپ علاوه بر نگاه ملی از دید کسب و کاری معتقد است که برای موفقیت یک پروژه در اجرا و استمرار و توسعه، بهترین گزینه‌ها بکارگیری نیروهای بومی است چراکه عِرق افراد به آن استان، باعث کاهش هزینه‌های جانبی شرکت می شود.

مدیرعامل شرکت فناپ ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان خوزستان از لحاظ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: این مسئله در واقع برای شرکت می‌تواند پوئن مثبتی باشد زیرا در برخی از استانها پیدا کردن نیروهای توانمند بسیار دشوار است.

جوانمردی در ادامه به حوزه کسب وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حجم زیادی استارتاپ در کشور شکل گرفته اما امکان دسترسی به بازارها را ندارند؛ مرکز شتاب‌دهی شرکت فناپ هنگامی ایجاد می‌شود که به اندازه کافی بتواند بیزینس لازم را برای استارتاپ‌ها فراهم کند._

مدیرعامل شرکت فناپ با اشاره به این‌که براساس ارزیابی‌های اولیه، استان خوزستان جزو سه استان جذاب از نظر کسب و کار‌های دانش بنیان معرفی شده است، بیان کرد: اهتمام شرکت، همراهی و مشارکت با همکاران خوب و با انگیزه‌ای است که پروژه‌هایی را در استان خوزستان دنبال می‌کنند.

جوانمردی در پایان افزود: البته در حال حاضر در سطح مدیران ارشد توافقات خوبی صورت گرفته و لازمه این مساله پیگیری جدی است. اما بدنه کارشناسی و تصمیم‌گیری که باید حمایت کنند همچنان نیاز است که مجدانه وارد شوند.