پایگاه کنترل مرکزی راه آهن جنوب در اهواز احداث می شود

خورنا: مدیرکل راه آهن جنوب گفت: پایگاه کنترل مرکزی محور جنوب کشور در شهرستان اهواز در حال احداث است.

خسرو رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساختمان این مرکز چندی قبل کلنگ زنی و عملیات احداث آن نیز آغاز شده است.

وی افزود: این مرکز در صورت راه اندازی، می تواند به خوبی ترافیک عبور و مرور قطارها را کنترل کند و حرکت قطارها را به شدت ایمن می کند که در نهایت می توان گفت دستاوردهای فراوانی برای راه آهن جنوب به همراه خواهد داشت.

رشیدی تصریح کرد: سامانه های به کار رفته در این پایگاه، الکترونیکی است به همین دلیل دقت عمل و کنترل در آن فوق العاده دقیق است و می تواند بسیاری از مشکلات سامانه های سنتی را مرتفع کند.

مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: وجود چنین پایگاهی همچنین باعث ایجاد اشتغالزایی در مرکز استان خوزستان می شود زیرا به تعدادی افراد متخصص برای کار با سامانه های آن نیاز دارد.

رشیدی همچنین گفت: ۵۰ درصد ریل باس های کشور یا همان اتوبوسهای ریلی در استان خوزستان فعالیت می کنند.

وی افزود: این ریل باس ها در خطوطی مثل اهواز – بندرامام خمینی(ره)، اهواز – خرمشهر و اهواز – اندیمشک فعالیت می کنند و راس ساعت مقرر با هزینه ای مناسب مردم را بین این شهرها جابه جا می کنند.

رشیدی عنوان کرد: ایمنی موجود در این ریل باسها، راحتی نشستن در آن و امکان تنظیم مناسب ساعت سفر از عواملی است که مردم رغبت دارند از اینگونه وسایل نقلیه برای جابه جایی استفاده کنند. همچنین در صورتی که تقاضا برای انجام این سفرها از سوی مردم بیشتر شود امکان افزایش ریل باس ها نیز وجود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *