همکاری شرکت نفت آغاجاری برای رفع مشکل قبرستان هندیجان

خورنا: فرماندار هندیجان از مساعدت و همکاری شرکت نفت آغاجاری برای رفع مشکل قبرستان شمالی این شهر خبر داد.

بهروز فرج‌الهی در خصوص گزارش منعکس شده در خبرگزاری فارس با تیتر «معضل دیرینه قبرستان هندیجان شمالی» اظهار کرد: در سال ۸۴ ـ ۸۵ افرادی از درون و بیرون شهرستان به‌صورت غیرقانونی قسمتی از اراضی دولتی در حاشیه شهر جنب قبرستان هندیجان شمالی را تصرف و شبانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز بدون رعایت اصول بهداشتی، مهندسی و شهرسازی در آن محدوده کردند، همین امر مشکلات عدیده‌ای از جمله معضل فاضلاب و تجمع آب‌های سطحی اطراف قبرستان را رقم زد.

وی افزود: با این وجود، شهرداری به‌دلیل مشکلات مالی و هزینه بالای طراحی و اجرایی و وجود شاکیان زمین‌های تصرفی نتوانسته اقدام به اجرای پروژه اساسی در این منطقه کند.

*اختصاص اعتبار از استانداری

فرماندار هندیجان تصریح کرد: در همین راستا این فرمانداری با برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد از معاون عمرانی استانداری خوزستان در تیرماه سال جاری دعوت به‌عمل آورد تا به مشکل پیش‌ آمده رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: وی نیز ضمن بازدید از شهرستان هندیجان و محدوده قبرستان قول مساعدت برای اختصاص اعتبار داده که به دنبال آن شهرداری شهرستان نیز در مهرماه سال جاری با مشاور طرح برای رفع مشکل موجود در این محدوده انعقاد قرارداد کرد.

*دفن مردگان در قطعه جدید قبرستان شمالی

فرج‌الهی ادامه داد: با توجه به بالا آمدن زه زمین در ضلع جنوبی قبرستان که ناشی از هدایت آب‌های فاضلاب سبک ساکنان زمین‌های تصرفی است، شهرداری شهرستان در ضلع جنوبی قبرستان شمالی اقدام به خاک‌ریزی و آماده‌سازی قطعه‌ای جدید کرد و مدت‌هاست اکثر اهالی مردگان خود را در این قسمت دفن می‌کنند و از سایرین نیز درخواست داریم نسبت به همین امر اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این فرمانداری با همکاری امام جمعه و نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی جهت اجرای طرح کوتاه مدت با انجام مکاتبه و مذاکره از شرکت نفت منطقه آغاجاری درخواست مساعدت در واگذاری لوله مورد نیاز جهت هدایت آب‌های سطحی زه زمین قبرستان ضلع جنوبی را به‌عمل آورد و در این خصوص دفتر امام جمعه در شهرستان پیگیر موضوع است.

*احداث بیش از ۳۰ آموزشگاه و مراکز آموزشی در هندیجان

فرماندار هندیجان با اشاره به اقدامات انجام شده اخیر در این شهرستان چنین گفت: طی دولت‌های نهم و دهم خدماتی چون گازرسانی به شهر و روستا، تکمیل و تجهیز بیمارستان، احداث بنادر تجاری وصیادی، چهار خطه کردن جاده ماهشهر ـ هندیجان و هندیجان ـ دیلم، احداث بیش از ۳۰ آموزشگاه و مراکز آموزشی، تأسیس دانشگاه‌های پیام نور و آزاد، احداث سالن‌های ورزشی و فرهنگی، احداث پارک و گسترش فضای سبز در این شهرستان انجام و صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرایی شده در این منطقه تصریح کرد: احداث جاده ساحلی، دیوارچینی شهر، احداث ساختمان‌های اداری، آتش‌نشانی، احداث مجتمع دامپروری ـ صنعتی، احداث بازار تجاری، احداث زمین و استخر و صدها پروژه دیگر در این شهرستان که همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش فرزندان این مرز و بوم با اطاعت از اجرای منویات مقام معظم رهبری محقق شده‌اند.

فرج‌الهی در پایان از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست بیش از پیش در راستای تعالی بخش‌های مختلف شهری و رفع مشکلات شهروندان گام برداشته و بکوشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *