۹۰ پایگاه اداره بهزیستی آماده بینایی سنجی خردسالان خرمشهری

خورنا: رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: ۹۰ پایگاه اداره بهزیستی آماده بینایی سنجی در خردسالان خرمشهری است.

شهید سهیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: ۹۰ پایگاه در شهرستان خرمشهر برای طرح سنجش بینایی خردسالان ۳ تا ۶ سال تجهیز شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۰ پایگاه در شهر و ۴۰ پایگاه در روستا فعال بوده و خانواده‌های خرمشهری به مدت ۴۵ روز می‌توانند سنجش بینایی چشم فرزندان خود را با مراجعه به پایگاه‌های فوق انجام دهند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر ادامه داد: سن مطلوب برای پیشگیری و درمان این عارضه تا پنج سالگی است بنابراین توجه به این طرح و انجام معاینات چشمی کودکان برای سلامت بینایی فرزندانمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به خانواده‌های خرمشهری گفت: از خانواده‌های خرمشهری تقاضا می‌شود در روزهای آغازین طرح به پایگاه‌ها مراجعه کنند تا در روزهای آخر با ازدحام و ترافیک روبه‌رو نشوند.

سهیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص کودکان دو زبانه بیان داشت: یکی از شگردهای رابطین طرح بینایی سنج آموزش خانواده‌های کودکان دو زبانه است.

وی افزود: این رابطین با گذراندن دوره‌‌های آموزشی در خصوص برقراری ارتباط با کودکان دو زبانه آشنا شده و در این راه خانواده‌ها نیز با آموزش خردسالان خود در منزل برای برقراری این رابطه کمک کنند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در پایان گفت: خانواده‌های خرمشهری می‌توانند با استفاده از نشانه آموزشی E کودکان خود را در منزل برای آمادگی در طرح معاینه تنبلی چشم آماده کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *