دستگیری ۸ شکارچی متخلف در تالاب بین‌المللی شادگان

خورنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از دستگیری هشت شکارچی و سه متخلف تخریب و تصرف تالاب بین‌المللی شادگان توسط مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا نصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت شکارچی متخلف و سه متخلف تخریب و تصرف تالاب بین‌المللی شادگان توسط مراجع قضایی در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی افزود: طی گشت و نظارت‌های شبانه‌روزی، مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شادگان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱ نفر متخلف زیست محیطی را در منطقه دستگیر کرده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۳ قطعه پرنده و ۱۲ بهله پرنده شکاری رهاگشایی شدند، همچنین تعداد ۶۲۸ قطعه ماهی، سه دستگاه موتور برق، دو دستگاه مولد برق، ۱۸ رشته تور و یک قبضه اسلحه شکاری در این میان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: متخلفان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به مراکز قضایی شهرستان معرفی و مبلغ ۱۰ هزاز و ۶۴۸ هزار نیز برای آنها جریمه تعیین و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌ و دارای گونه‌های مختلف جانوران و گیاهان است.

تالاب شادگان ششمین تالاب بین‌المللی کشور است که در لیست قرمز “مونترو” قرار دارد و به همین دلیل احیای این تالاب نیازمند تدابیری خاص است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *