گزارش مصور

فینال جام حذفی خرمشهر: نواقص پیدا و زحمتهای پنهان

عباس مدحجی . خورنا : فینال جام حذفی با تمام اما ، اگر و کاشهایش در خرمشهر برگزار شد ولی زحمت خیلی از دست اندر کاران واقعی دیده نشد هرچند که نواقص و ضعفهایش را همگان بیان کردند

استادیوم نفت و گاز اروندان امسال هم مانند دوسال گذشته میزبان بازی فینال جام حذفی بود. استقلال تهران و خونه به خونه مازندران در حالی به مصاف هم رفتند که ورزشگاه جای خالی نداشت . حضور سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، شریعتی استاندار خوزستان ، یوسفی نماینده اهواز ، کعبی نماینده آبادان ، حیاتی فرماندار خرمشهر ، زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند ، اعضای شورای شهر خرمشهر و جمعی از مسؤلین استانی ، محلی و نظامی برای مشاهده ی بازی نیز باعث شلوغتر شدن جایگاه های مختلف خبرنگاران و VIP شده بود.وزیر که برای کلنگ زنی خانه کشتی خرمشهر و نظارت بر تکمیل فازهای دوم و سوم مجموعه ورزشی جهان آرا وارد خرمشهر شده بود ، بازی فینال را از جایگاه VIP به نظاره نشست .

مسیرهای منتهی به ورزشگاه از ساعتها قبل مسدود شده بود و مسافران اهواز باید از جاده ی دیگری به اهواز میرفتند. هماهنگی و تلاش برای اجرای ایده آل این فینال جز با همکاری مقامات محلی و نیروهای نظامی امکان پذیر نبود. زحماتی که لابلای جشن قهرمانی دیده نشد.
نیروهای شهرداری خرمشهر در بخش حمل و نقل ، آتش نشانی و جمع آوری زباله روز کاری خسته کننده ای را پشت سر گذاشتند. خنفری رئیس ورزش و جوانان خرمشهر از تلاش شبانه روزی خود و مجموعه اش طی ۷۲ساعت منتهی به بازی برای هماهنگی موارد مربوط به ورزشگاه و نورپردازی بازی خبر داد. ساعدی معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر و اسکندری مدیر روابط عمومی علی رغم عدم موافقت مسولان لیگ برای حضور رسانه های محلی در بازی ، توانستند مجوز ورود خبرنگاران محلی را اخذ کنند.این حرکت در کنار سختی های هماهنگی برگزاری جامی در حد نام خرمشهر با حضور مسولین کشوری و لشکری ، برای فرمانداری ویژه خرمشهر آزمونی سخت بود که با توجه به امکانات موجود ، نمره ی قابل قبولی برایش منظور کرد.حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر و معاون استاندار نیز در نقش رئیس شورای تامین و نظارت کلی بر امور بازی توانست هماهنگی خوبی بین مجموعه های تحت کنترلش برای فرایندی کم نقص ایجاد کند.
اینکه خرمشهر حداقال یکبار در سال در کانون اخبار محافل ورزشی و فوتبالی قرار بگیرد قطعا نکته ی مثبت و حائز اهمیتی است که مسولین باید بتوانند از پتانسیل این اتفاق و حضور مسولین بالادستی برای پیشرفت شهر استفاده کنند.
تلاش نیروهای نظامی و انتظامی برای حفظ امنیت ورزشگاه اگرچه قابل تقدیر بود ولی برخوردهای تند و پرخشگرانه در برخی موارد ، ارزش کارشان را کمتر کرد. چند مورد عبور تماشاگران از موانع و ورود به زمین بازی برای خوش و بش با بازیکنان ، خروج مخفیانه ی جام فینال از ورزشگاه بدست تعدادی از تماشاگران ، بازار سیاه فروش بلیط بازی و ترافیک سنگین از جمله حواشی نامناسب این بازی بود.با تمام این تفاسیر اما گویا تغییری در فرهنگ زباله ریزی مردم ایجاد نشده است . کوه بطری های آب معدنی ، بسته بندی تنقلات ‌، بلیطهای پاره شده و زباله در اطراف ورزشگاه خبر از واقعیتی تاسف آور میداد.

ضمن این فینال هرچه که بود به پایان رسید و امیدواریم در آینده شاهد فینال جذاب تر و کم نقص تری باشیم تا خرمشهر به یک برند کشوری برای برگزاری بازی های مهم در سطح لیگ تبدیل شود.