املاک رامشیر سند دار می شوند؟

خورنا: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با صدور اطلاعیه ای، از صاحبان املاک بدون سند جهت دریافت سند دعوت به ثبت نام نموده است.

در این اطلاعیه آمده است:

“نظر به اینکه در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سندرسمی و آئین نامه اجرایی آن، سامانه پذیرش تقاضاهای صدور سند مالکیت موضوع قانون مذکور از تاریخ۱/۸/۱۳۹۱ به صورت اینترنتی آماده پذیرش درخواستها می باشد. لذا متقاضیان مشمول این قانون می توانند از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir و یا از طریق سامانه پذیرش الکترونیکی به آدرس www.sabtemelk.ir از ضوابط و نحوه اقدام در خصوص چگونگی درخواست صدور سند مالکیت و ارسال مدارک مورد نیاز اطلاع حاصل نمایند.”

نکته قابل توجه در این مسئله آن است که چنین اطلاعیه ای در سال های قبل نیز صادر شده بود اما تفاوت این اطلاعیه در بند سوم راهنمای متقاضیان واجد شرایط است که در آن آمده:

۳- املاکی که عرصه آن وقف است و متقاضی عرصه را با حق احداث اعیانی اجاره نموده و موفق به اخذ سند مالکیت اعیانی نشده است. که این بند جدید شامل زمین های رامشیر می شود.

البته پیش از این نیز اخباری در همین زمینه منتشر می شد ولی به جایی نمی رسید که همین امر اعتماد مردم به این اخبار را کاهش داده است.