در گردهمائی بزرگ شوراهای اسلامی شهر و روستا استان :

استاندار خوزستان: اعضای شوراهای شهر و روستا باید در انجام وظایف از هرگونه سیاسی کاری و جناح بندی دوری کنند

استاندار خوزستان: اعضای شورای شهر و روستا باید در انجام وظایف اصلی خود هرگونه سیاسی کاری و جناح بندی را از خود دور نگه داشته و با حفظ وحدت رویه، تنها خدمت‌ رسانی به مردم را در اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار دهند.

_خورنا-احمدرضارستمی: در گردهمائی بزرگ شوراهای اسلامی شهر و روستا استان که به مناسبت سالروز تآسیس شوراها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۹۷ با حضور مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی گفت: در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برای تعیین سرنوشت خویش امام راحل در ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ فرمان تاریخی خویش را مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی به شورای انقلاب اعلام فرمودند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی اداره امور محل شهر و روستا در سراسر کشور است که این امر با انتخاب مردم می تواند کارایی و بازدهی بهتر و کاراتری داشته باشد.

وی یادآور شد: در اصل ۱۰۰ قانون اساسی نیز میخوانیم که برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای روستا، بخش، شهر یا استان صورت می گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می کنند.

شریعتی ادامه داد: البته شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و حدود و وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب و نظارت شوراهای مذکور و سلسله مراتب آنها را که باید با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران و تابعیت حکومت مرکزی باشد را نیز قانون معین می کند.

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه شورا یک نهاد جمعی و مردمی بوده و براساس حضور مردم در ارکان مختلف اجتماع بنیان گذاری شده تصریح کرد: بنابراین ضروری است مردم با انتخاب آگاهانه و از روی تخصص و تعهد افرادی را برای پیگیری مطالبات شهری و شهروندی خود در امور شهری و رفاه شهروندی برگزینند تا بهتر و شایسته تر به توسعه و رشد شهر کمک کنند.

وی شوراها را عامل بازدهی و نظارت هرچه بهتر و کنترل مردمی بر امورات شهری دانست و افزود: شوراهای شهر و روستا به درستی نمایش دهنده یک نظام تمام مردمی‌اند زیرا اگر برای دیگر نهادها داشتن پیشینه سیاسی و مدیریتی لازم است اما اعضای شوراها از بین شهروندان و از سوی مردم و تنها برای اداره بهتر محل زندگی خود انتخاب می شوند.

شریعتی گفت: انتخاب دوره‌ای اعضای شوراهای شهر و روستا به فرآیند تثبیت جایگاه مردمی نظام کمک به سزایی می‌کنند چون از آنجایی که اعضای آن کاملا از بطن مردم برمی‌خیزند به همین دلیل احاطه کاملی بر مشکلات شهر و روستای خود دارند.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مردم با انتخاب اعضای شورا در واقع بر همه امورات شهری و رفاه شهروندی خود با دید مطالبه گری نگاه می‌کنند که این مسئله در واقع در توسعه و رشد شهر و روستا دارای اهمیت بسزایی است.

وی عنوان کرد: شوراها می توانند با نظارت و برطرف کردن معضلات شهر و روستا تسهیل زندگی مردم در کارهای مربوط به شهرداری ها، سالم سازی محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم، پرداخت به نیازهای فوری تر در عین اهتمام به کارهای زیربنایی، اولویت دادن به مناطق کم برخوردار، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال، رعایت تقوا، تدبیر و پشتکار، بهره گیری از دانش و تجربه متخصصان را اعمال می کنند.

شریعتی در خطاب به منتخبین پنجمین دوره شوراهای شهر و روستای استان گفت: شورای شهر و روستا امانت مردم به دست شماست و باید از این امانت مردمی به نحو احسن مواظبت و در راستای حفظ آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشید.

استاندار خوزستان سیاست دولت تدبیر و امید تقویت نشاط اجتماعی و امیدبخشی در تمام ارکان جامعه عنوان کرد و یادآور شد: از آنجایی که این وظیفه نیز به نحوی به عهده شوراهای محلی گذاشته شده لازم است که این شوراها در تدبیر امور، مردم را در حرکت به سوی فردای بهتر و توسعه استان کمک و یاری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اعضای شورای شهر و روستا باید در انجام وظایف اصلی خود هرگونه سیاسی کاری و جناح بندی را از خود دور نگه داشته و با حفظ وحدت رویه، تنها خدمت‌ رسانی به مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.