گزارش تصویری

شهرداری  خرمشهر  ; گامی به سوی شادی

عباس مدحجی . خورنا : شش شب است که ساکنان مناطق مختلف خرمشهر شاهد برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه توسط شهرداری خرمشهر هستند . مراسمی که به ابتکار روابط عمومی شهرداری قراراست تا پنج شب دیگر هم ادامه پیدا کنند.

طبق برنامه ای که واحد روابط عمومی شهرداری خرمشهر برای مراسم اعیاد شعبانیه در سراسرشهر تدارک دیده ، بناست هرشب ساکنان یکی از مناطق سطح شهر میزبان هنرمندان بومی برای اجرای مراسم باشند. برنامه ای که در گذشته هم شاهد آن در سطح شهر بودیم اما فارغ از تمام نقدهای به حقی که به عملکرد شهرداری در قسمت های مختلف وارد است و یا بهره برداری های تبلیغاتی وسیاسی ویا کیفیت مراسم ، این برنامه ی شهرداری از نکات مثبت فرهنگی_مذهبی برخوردار است که آثار خوبی در کارنامه ی شهرداری برجای خواهد گذاشت.

خارج کردن مراسم از تمرکز در یک منطقه و تحت پوشش قرار دادن یازده منطقه ی شهری و حومه جهت مشارکت حداکثری مردم شهر از یک سو و استفاده از هنرمندان و دست اندرکاران کاملا بومی از سوی دیگر  از جمله نکات حائز اهمیت این جشن هاست.جشنهایی که با زبان و فرهنگ بومی منطقه و توسط هنرمندان بومی اجرا شوند ، احتمالا مخاطبان بیشتری را جذب خواهند کرد. مخاطبینی که به گزارش روابط عمومی شهرداری خرمشهر گاه به هزار نفر در یک شب هم رسیده اند.

اینکه مردم بتوانند در مراسم جشن و شادی بشکل گسترده در محل زندگی خود شرکت کنند همانطور که در مراسم عزاداری شرکت میکنند، شاید نقطه ی عطفی در شادسازی روحیه ی شهروندان باشد.حضور برخی مدیران شهری در کنار مردم نیز شاید بتواند فاصله ی مردم و مسولینشان را کمترکند. درهر صورت ضمن مثبت ارزیابی کردن این فعالیت فرهنگی شهرداری با وجود فاصله ی بسیار تا ایده آلها و استانداردها ، امیداست ضمن ادامه اینگونه فعالیتها ، سایر مدیریت های آن نیز با گام های موثرتر و شفاف تری به خدمت رسانی بپردازند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *