در شورای ورزش استان:

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان: دفتر ورزش محلات استان خوزستان به زودی افتتاح خواهد شد

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ضمن اعلام این خبر که خانه بوکس اهواز و جودو شوشتر در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شوند عنوان کرد: برای تقویت هر چه بیشتر ورزش در محلات و مناطق حاشیه‌ای استان به زودی شاهد افتتاح دفتر ورزش محلات استان خوزستان در مجموعه ورزشی تختی اهواز نیز خواهیم بود.

_خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای سلامت استان خوزستان افشین حیدری ضمن اشاره به ارتقای شاخصه‌های ورزشی استان در سال ۹۶ اظهار کرد: سال گذشته استان خوزستان در زمینه اخذ میزبانی در مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور، عضویت ورزشکاران در تیمهای ملی، حضور تیمهای استان در مسابقات کشوری، برگزاری اردوهای ملی, اعزام تیمها استان به مسابقات کشوری و کسب انواع مدالهای تیمی و انفرادی در مسابقات کشوری و جهانی رشد قابل قبولی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: کلنگ‌ زنی برای احداث خانه کشتی در ایذه و اندیمشک، تجهیز ۴۰ سالن ورزشی به امکانات لازم، تجهیز۴۰ زمین ورزشی به چمن مصنوعی و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای احداث ۱۷ جاده سلامت در سطح استان را می‌توان از جمله دیگر اقداماتی دانست که توسط اداره ورزش و جوانان استان با همکاری استانداری و نمایندگان استان در مجلس جهت ارتقای زیر‌ساخت‌های ورزشی استان صورت گرفته است.

وی ضمن اعلام این خبر که خانه بوکس اهواز و جودو شوشتر در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شوند عنوان کرد: برای تقویت هر چه بیشتر ورزش در محلات و مناطق حاشیه‌ای استان به زودی شاهد افتتاح دفتر ورزش محلات استان خوزستان در مجموعه ورزشی تختی اهواز نیز خواهیم بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان توانسته است که در طرح واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، در بین تمامی دستگاههای استان، با واگذاری ۹ پروژه رتبه اول کشور را بدست آورد.

حیدری از عدم رغبت دستگاهها جهت ابلاغ کمک‌های اعتباری به بخش ورزش برطبق قانون برنامه ششم انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی بخش ورزش استان، تغییر کاربری‌ زمین‌های ورزشی، توسط شهرداری برخی از مناطق است که این مسئله برخی از باشگاهها را با کمبود زمین ورزشی و نهایتا تعطیلی مواجه کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ضمن اشاره به انجام مناقصه فاز اول پروژه احداث سالن ۴۵۰۰ نفری اهواز گفت: این سالن که با ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی برای ۱۲ سال تعطیلی شده بود اکنون با مساعدت وزیر ورزش و جوانان و تایید اعتبارات آن، مجددا در حال فعال شدن است.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که در سال ۹۷ یکسری برنامه‌هایی را برای اولویت دادن به ورزش‌های همگانی در سطح خانواده‌ها پی‌ریزی کرده‌ایم اظهار داشت: برای گسترش هر چه ییشتر ورزش همگانی در سطح استان نیاز به یکسری ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌هایی داریم که به صورت ویژه از سوی استاندار خوزستان به فرمانداران شهرهای مختلف استان داده شود.