مشاور معاونت در امور هماهنگی مشمولین دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری:

استان خوزستان از لحاظ تعداد سرباز امریه رتبه دوم کشور را دارد/ قانون کسر خدمت به نیروهای امریه‌ای تعلق نمی‌گیرد

مشاور معاونت در امور هماهنگی مشمولین دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری: استان خوزستان با داشتن ۱۲۷۷ نفر سرباز امریه، بعد از سیستان و بلوچستان دومین استانی در کشور است که دارای بیشترین تعداد سرباز امریه است.

_خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه جمع بندی وضعیت نیروهای امریه دستگاه اجرایی استان مرتضی کریمی ضمن بیان این مطلب گفت: دستگاههایی چون آموزش و پرورش، شرکت نفت و جهاد کشاورزی به ترتیب دارای بیشترین تعداد سرباز امریه‌ای هستند.

این مقام مسئول در ادامه از بکار گیری سربازان امریه‌ای در جاهای غیر تخصصی انتقاد کرد و یادآور شد: طبق قانون، سرباز امریه‌ای به هیچ عنوان حق استفاده از قانون کسر خدمت سربازی را ندارد.

وی در مورد شرایط صدور گواهی اشتغال برای سربازان امریه‌ای گفت: براساس دستورالعمل جدید تنها به سربازی گواهی اشتغال داده می‌شود که این سرباز علاوه بر دوره معمولی آموزشی، یک دوره تخصصی آموزش را نیز طی کرده باشد و نیز از رشته تخصصی که دارد طی دو سال خدمت استفاده کرده باشد و همچنین طی دوران سربازی مهارت‌ش افزایش یافته باشد و نیز در پایان خدمت هم یک گزارش عملکرد “توان‌افزایی” نیز ارائه دهد

کریمی در پایان ضمن بیان اینکه سرباز نمی‌تواند کار دفتری انجام دهد توضیح داد: طبق اصل ۱۴۷ قانون اساسی سرباز امریه‌ای باید جهت انجام کارهای تخصصی، تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی و خدمات ویژه وارد بدنه دولت شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • موسوی واقعن زحمت کشیدید این همه بیکار مدرک ذار وجود داره در استان بکار نمیگیرید بفکر بیگاری افتادید و افتخار هم میکنید.بجای سرباز معلم چند جوان بیچاره چنذین سال نشسته تو خونه رو بیارید سرکار !