نواختن زنگ سلامت درمدرسه دخترانه حضرت امام (ره) شهرستان امیدیه

اسداله ترحم / خورنا- به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان امیدیه امروز یکشنبه مورخ دوم اردیبهشت ماه،  زنگ سلامت در مدرسه امام ره نواخته شد.

این مراسم با شکوه با حضور سید مهران رفیعی فرماندار، رشیدی معاون فرماندار، آبدیده مدیر شبکه بهداشت ودرمان ، کاظمی رئیس مرکز بهداشت، رئیس اداره آموزش وپرورش ، رئیس اداره محیط زیست در محل سالن دبیرستان حضرت امام برگزار شد.

فرماندار گفت : شما دانش آموزان آیندگان این جامعه هستید، شما باید آینده را بسازید، شما باید سالم و تندرست باشید، بدون تردید آشنایی شما با غذای سالم می تواند در داشتن جامعه سالم اثر گذار باشد.

سپس کرائی رئیس آموزش وپرورش ضمن خوشامد گویی به مدعوین ازفرماندار، مدیر شبکه بهداشت ودرمان و رئیس محیط زیست تقدیر و تشکر بعمل آورد.

آبدیده مدیر شبکه بهداشت و درمان امیدیه در این مراسم گفت: یکم الی هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گذاری شده است که عناوین مختلف همچون عدالت در دسترسی به خدمات وحق مردم ، مسئولیت، حکومت، سلامت برای همه جا ، مقابله با آسیب های اجتماعی، تعهد به مسئولیت پذیری نهادهای موثر و ترویج سبک زندگی سلامت محور، منابع پایدار وجامعه سالم، حمایت از فقرا در دسترسی به خدمات سلامت و مسئولیت اجتماعی از جمله عناوین هغته سلامت سال جاری تعیین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان افزود: امروزه یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بیماریهای غیر واگیر دار است که برای کنترل آن اقدامات اساسی در نظر گرفته شده است .

ایشان علت اصلی بیماریهای غیر واگیردار را کم تحرکی دانست و گفت: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، بیماریهای غیر واگیردار افزایش پیدا کرده است که برای داشتن جامعه ای پویا این بیماریها باید کنترل شود.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی انجام شده است و امروزه شبکه بهداشتی در دور افتاده ترین روستاها نیز وجود دارد و این بیماریها به دلیل فراهم آوردن امکانات کنترل شده است .

در حاشیه این مراسم میز سلامت حاوی غذاها و میوه های سالم که توسط دانش آموزان تدارک وچیده شده بود درمعرض دید علاقه مندان قرار گرفت.