مسکن مهر رامشیر، در گرو موقوفه بودن اراضی

خورنا : یعقوب اسعدی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در راستای توسعه آن، از امکانات لازم برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر شهرستان سخن گفت.

به گزارش خورنا، فرماندار رامشیر با ارائه گزارشی جامع به بررسی نحوه اجرای طرح مسکن مهر در این شهرستان پرداخت و گفت: کلنگ طرح مسکن مهر شهرستان رامشیر در تاریخ ۲۱/۱/۱۳۸۹ در زمینی به مساحت پنج هکتار ،با ظرفیت ساخت ۲۰۰ واحد در فاز اول و با هدف تامین مسکن اقشار کم درآمد و فاقد مسکن رامشیر به زمین زده شد و کار آماده سازی زمین آغاز گردید . ساخت و ساز پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی ۳۰درصد در حال اجرا می باشد .

یعقوب اسعدی شیوه ساخت واحدهای مسکونی مهر رامشیر را در ابتدا صنعتی  (icf) و در ادامه با تغییر نقشه های اجرایی به شیوه صنعتی (۳dپنل( عنوان کرد و افزود: محاسن استفاده از این شیوه شامل سرعت در روند اجرا، دارای عایق حرارتی و صوتی و تسهیلات بیشتر بانک نسبت به روش سنتی (مبلغ وام ۲۵۰ میلیون ریال) است.

وی عمده ترین مشکلات اجرای طرح را موقوفه بودن اراضی رامشیر دانست و اظهار داشت: این موضوع موجب اتلاف زمان زیادی در مرحله افراز سهم موقوفه و ترهین سند مالکیت اراضی ملی در بانک عامل (بانک مسکن ) گردید. طبق جدول زمانبندی مشخص و ارائه شده از طرف پیمانکار مربوطه در ابتدا مقرر شده بود در سه مرحله زمانی تکمیل و تحویل متقاضیان داده شود ولی طبق تصمیمات اتخاذ شده در شورای مسکن شهرستان ، مقرر گردید واگذاری کلیه واحد ها یک مرحله و در پایان سال ۹۰ انجام گیرد.

قابل ذکر است که سهمیه مسکن مهر سال ۹۰ شهرستان رامشیر تحت عنوان فاز دو نیز ۱۵۰ واحد می باشد که زمین آن آماده سازی گردید و پس از تحویل فاز اول (۲۰۰ واحد) عملیات اجرایی آن آغاز خواهد گردید.

یعقوب اسعدی در پایان گازرسانی به روستاهای این شهرستان را از اولویت های اصلی دانست و اظهار داشت: از مجموع روستاهای شهرستان تعداد ۳۶ روستا از نعمت گاز برخوردارند و هم اکنون نیز تعداد ۳۳ روستا نیز با حدود ۱۲۰۰ خانوار و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال گاز رسانی بوده و در حال حاضر شبکه های اصلی آن اجرا گردیده و بزودی نیز علمک های آن ها نصب خواهند شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *