استاندار خوزستان در بازدید از تصفیه‌خانه شماره ۲ اهواز:

۵۵ درصد از فاضلاب ورودی به رودخانه کارون تا یکسال آینده جمع خواهد شد/تصفیه خانه شرق اهواز ظرف دو ماه آینده افتتاح می‌شود

استاندار خوزستان: طی بررسی‌های به عمل آمده مشاهده کرده‌ایم که حجم فاضلاب ورودی به رودخانه کارون اصلا قابل قبول نیست لذا براین اساس طرحی کوتاه مدت را آماده کرده‌ایم که طی آن در حدود ۵۵ درصد از فاضلابی که به رودخانه کارون وارد می‌شود را حداکثر ظرف هشت ماه تا یکسال آینده جمع ‌و مانع ورود مجدد آن به کارون می‌شویم.

خورنا- احمدرضارستمی: امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ۹۷ غلامرضا شریعتی در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ و مخازن آب اهواز گفت: یکی از وعده‌های ما به مردم مناطق منبع‌آب، حصیرآباد، کوی رمضان و مناطق شرقی اهواز این بود که بتوانیم هر چه سریعتر نسبت به اصلاح وضعیت آب این مناطق از لحاظ کمی و کیفی اقدام کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: لذا براین اساس دستگاههای متولی چون استانداری و سازمان آب و برق خوزستان و همچنین شرکت مهندسی آب و فاضلاب و فرمانداری اهواز با درگیر شدن به این کار توانستند که این پروژه عظیم را که ۲۵ سال به دلیل سختی ناشی از قرار گرفتن آن در مرکز شهر معوق مانده بود را به انجام برسانند.

وی در ادامه از تکمیل شدن این پروژه ظرف یکماه آینده خبر داد و افزود: امیدواریم این پروژه که اکنون تنها یک تا دو درصد از آن باقی مانده، هر چه سریعتر به اتمام برسد و مردم شرق اهواز را که شاید در طول شبانه دو تا چهار ساعت از نعمت آب سالم و با کیفیت برخوردار بودند مشکل آنها به طور کامل برطرف شود.

شریعتی اظهار کرد: یکی دیگر از کارهایی که در این زمینه مدنظر قرار داده‌ایم بحث تعویض مخزن اصلی آب اهواز در تصفیه خانه شماره دو است زیرا مخزن فعلی به علت قدمت بالای ۴۰ سالی که دارد پر از گل و لای بوده و دیگر کیفیت قبلی خود را از دست داده است لذا اقدام به ساخت مخزن جدیدی کردیم که برای نصب آن نیاز به یکسری تمهیداتی است که انشاالله پس از فراهم شدن این تمهیدات حداکثر ظرف دو ماه آینده این مخزن جدید وارد مدار می‌شود تا هم حجم و هم کیفیت آب شهر اهواز بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

استاندار خوزستان خبر داد: به منظور بررسی موانع و مشکلات موجود در مسیر تأمین آب آشامیدنی شهرستانهای اهواز و کارون از دو طرح آبرسانی غدیر و حیات و اینکه دیگر هیچ نیازی به برداشت آب از رودخانه کارون برای این شهرستانها نداشته باشیم قرار است که فردا جلسه‌ای را برگزار کنیم که در آن به صورت کارشناسی در خصوص مشکلات و نواقص موجود بحث و تبادل نظر شود تا هر چه سریعتر بتوانیم نسبت به رفع و برطرف کردن این موانع و مشکلات ظرف یکی و دو ماه آینده اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای مناطق آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد و هویزه هم باز به همین منوال کار تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به جِد در حال دنبال شدن است و امیدواریم این کار را که در واقع پروژه بزرگی بوده و از جمله نیاز‌ها و مطالبات اصلی مردم این مناطق است را در اسرع وقت و با همکاری‌ های بین بخشی و به صورت منسجم به سرانجام برسانیم.

شریعتی گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده مشاهده کرده‌ایم که حجم فاضلاب ورودی به رودخانه کارون اصلا قابل قبول نیست لذا براین اساس طرحی کوتاه مدت را آماده کرده‌ایم که طی آن در حدود ۵۵ درصد از فاضلابی که به رودخانه کارون وارد می‌شود را حداکثر ظرف هشت ماه تا یکسال آینده جمع ‌و مانع ورود مجدد آن به کارون می‌شویم.

استاندار خوزستان افزود: البته طرحهای بلند مدت ما در این خصوص که شامل قرار دادن کلکتورهای شرق و غرب اهواز هستند هم بزودی برای پوشش کل این مناطق اهواز اجرایی خواهند شد.

وی در پایان از راه اندازی تصفیه خانه شرق اهواز ظرف دو ماه آینده خبر داد و افزود: امیدواریم که در منطقه غرب اهواز هم بتوانیم هر چه سریعتر کار احداث تصفیه ‌خانه آن را که تمامی کارهای مقدماتی آن انجام شده، استارت بزنیم تا انشاالله ظرف سه سال آینده کل فاضلاب ورودی به رودخانه کارون در مقطع اهواز به صفر برسد.