اختصاص بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به خدمات درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام شهرستان بندرماهشهر

فضل الله ترحم |خورنا : رئیس کمیته امداد شهرستان ماهشهر گزارشی از نحوه خدمات درمانی به مددجویان ارائه کرد.

قیصر کُرد، رئیس کمیته امداد شهرستان ماهشهر از تداوم خدمات درمانی به مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستاها خبر دادو گفت: کارت درمانی مددجویان صادر گردید و از خدمات درمانی این نهاد بهره‌مند هستند.
وی در ادامه از پرداخت بیش از ۹۸۷ میلیون ریال فرانشیز درمان، بیش از ۱۴۴ میلیون ریال خدمات بیمه درمانی و .. خبرداد.

وی به طرح نظام پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: بهینه‌سازی، مراقبت، پیشگیری و دسترسی آسان به سوابق پزشکی و تشخیص نظام ارجاعات به اطبا متخصص، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها از مزایای این طرح است که با تشخیص پزشک خانواده انجام می‌شود.

قیصر کُرد به نحوه بهره‌مندی مددجویان از کارت درمان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: مددجویان دارای کارت درمانی ابتدا باید نسبت به انتخاب پزشک خانواده طرف قرارداد امداد اقدام نموده و پرونده سلامت زیر نظر پزشک تکمیل نمایند تا علاوه بر درمان بیماری از راهنمایی، مشاوره و فرآیند درمان تخصصی استفاده نمایند.
وی بابیان اینکه در سال جاری این نهاد اقدام به عقد قرارداد با ۲۷ مرکز درمانی نموده افزود: پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و داندانپزشک، آزمایشگاه، درمانگاه و پلی کلینیک، بیمارستان، داروخانه، مرکز توانبخشی، مرکز رادیولوژی و سونوگرافی، مرکز سی‌تی‌اسکن و ام آر آی، مرکز دیالیز و سایر مراکز طرف قرارداد بر اساس تشخیص پزشک از خدمات درمانی سرپایی، بستری و دارویی بهره‌مند می‌شوند.
کُرد افزود: سیستم درمانی این نهاد به‌گونه‌ای است که در صورت عدم امکان درمان در داخل شهرستان با هماهنگی اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امکانات لازم برای پیگیری روند درمان درمرکز استان و یا سایر استان‌های دیگر فراهم می‌شود.