فرمانده بسیج ماهشهر: احیای فریضه امر به معروف نیازمند عزم عمومی است

خورنا: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک عزم عمومی و فرهنگ‌سازی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، کهزاد سروستانی ظهر امروز در کارگاه آموزشی شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غریب واقع شده و قبح بسیاری منکرات شکسته و به سادگی از کنار آنها می‌گذریم.

وی نتیجه‌بخش بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند یک عزم عمومی در جامعه عنوان کرد و افزود: انجام کارهای پلیسی و برخورد فیزیکی چاره‌ساز نخواهد بود بلکه در این راه نیاز به فرهنگ‌سازی و یک عزم عمومی است.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیج نیز که برگرفته از بطن جامعه و مردم است باید تلاش کند این حرکت فرهنگی و فریضه الهی را در جامعه نهادینه کند.

سروستانی با بیان اینکه آمران به معروف باید خود عامل به معروف باشند، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خودسازی و اصلاح را از خانواده خود آغاز کنند، چرا که با اصلاح خانواده، جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه احکام الهی در خانواده‌ها جاری و ساری شود بدون شک میزان منکرات در جامعه نیز به حداقل می‌رسد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه تعطیل شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب نزول بلا می‌شود، اظهار داشت: باید تلاش کنیم این فریضه الهی را در محله، شهر و جامعه فراگیر کنیم.

سروستانی تأکید کرد: برای انجام و احیای این فریضه الهی لازم است معروفات و منکرات را به خوبی بشناسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اقامه نماز منکرات را در جامعه کمرنگ می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به اقامه نماز اهتمام داشته باشیم زمینه بسیاری منکرات در جامعه از بین می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: گرم نگه داشتن سنگر نماز جمعه نیز که یکی از برکاتی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران ارزانی شد یکی از معروفاتی است که باید به آن توجه شود.

سروستانی در خاتمه با تأکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید متخلق به اخلاق حسنه باشند، اظهار داشت: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از زبان نرم، حسن خلق و گشاده‌رویی بهره برده شود تا اثرگذاری آن افزایش پیدا کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *