تسریع در روند احداث جاده و آب‌رسانی به روستای محروم کمفه شهرستان اندیکا ضروریست

میثاق حاجتی| خورنا:

مهندس مجتبی حاجتی در دیدار نخبگان شمال خوزستان با استاندار تأکید کرد؛

تسریع در روند احداث جاده و آب‌رسانی به روستای محروم کمفه شهرستان اندیکا ضروریست

مجتبی حاجتی در نشست جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های شمال خوزستان با دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بر تسریع در روند ساخت جاده میانبراهواز-مسجدسلیمان و احداث جاده و آب‌رسانی به روستای کمفه شهرستان اندیکا، تأکید کرد.

وی در این نشست که در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: سال قبل درباره جاده نخبه‌کش مسجدسلیمان مطالبی بیان شد و در مذاکرات انجام‌شده با اداره کل راه و شهرسازی استان مقرر گردید ۳۰کیلومتر از این مسیر برای احداث، به مناقصه گذاشته شود.

حاجتی افزود: در مناقصه منتشرشده متأسفانه از کیلومتر ۱۲ تا ۲۲ یعنی ۱۰ کیلومتر در نظر گرفته‌شد که عمده این مسیر دو ردیف تونل‌های رشته‌کوه‌ است که بدون شک پروژه ای زمان بر خواهد بود. امیدواریم در مسئله ایجاد تونل‌ها که زمان‌بر است، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

این فعال اجتماعی و سیاسی همچنین به مسائل و مشکلات منطقه احمد فداله شهرستان دزفول نیز اشاره‌کرده و توضیحاتی ارائه داد.

وی در خصوص بازدید سال قبل استاندار خوزستان از منطقه سوسن سرخاب و روستای کمفه بیان کرد: امیدواریم با تدابیر لازم مشکل جاده و تأمین آب آشامیدنی روستاییان کمفه ازمنطقه سوسن سرخاب به زودی حل شود.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان نیز در پاسخ بیان کرد: برای آب‌رسانی به روستای کمفه سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و تلاش خواهیم کرد از ابتدای امسال عملیات اجرایی از سوسن سرخاب به کمفه آن آغاز شود.

وی افزود: در رابطه با جاده مسجدسلیمان نیز چندین مشکل دارد که یکی از این مشکلات تأمین اعتبارات لازم است؛ با هماهنگی‌های انجام‌شده با وزیر نفت مقرر شد ۲۰ درصد اعتبارات از محل اعتبارات این وزارت‌خانه پرداخت گردد.

استاندار خوزستان، تصریح کرد: همچنین با هماهنگی‌های لازم و برگزاری نشست‌هایی با دکتر کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست مقرر شد با انجام تمهیدات لازم برای منطقه حفاظت‌شده، ساخت جاده انجام گیرد؛ با این وضعیت مقرر شد ابتدا ۱۰ کیلومتر محل مناقشه با محیط زیست انجام شود و سپس اعتبارات لازم جهت باقیمانده مسیر پروژه تامین وادامه خواهد یابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *