خوزستان جمعه بارانی می‌شود

خورنا: مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی‌ها از روز جمعه در استان از سرگرفته می‌شود و تشدید شرایط بارندگی نیز پیش‌بینی شده است.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: با عبور امواج ناپایدار لایه میانی جو از منطقه طی ۴۸ ساعت آینده موقتا با کاهش ابر و ناپایداری در منطقه مواجه می‌شویم و پس از آن از اواسط روز جمعه به بعد تا روز شنبه با تقویت مجدد امواج ناپایدار در لایه میانی جو با افزایش ابر و رگبارهای پراکنده در استان مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی در خوزستان تاکید کرد: جریانات سطح زمین نیز تا روز جمعه جنوبی و مرطوب خواهد بود و برخی شهرهای جنوبی هوایی شرجی را تجربه می‌کنند.

دهملایی خاطر نشان کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، رطوبت بالا، شرجی و در ایستگاه‌های ساحلی همراه با مه یا مه رقیق و در بعضی ساعات توام با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و انتظار بارندگی بعدی از اواسط روز جمعه به بعد وجود دارد.

وی تاکید کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار، مه و مه رقیق جهت باد، جنوب غربی تا جنوب شرقی سرعت باد، ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان، امیدیه، بستان، هندیجان با ۳۶ و دهدز با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در ۲۴ ساعت آینده افزود: حداکثر دمای اهواز به ۳۶ و حداقل به ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *