برگزاری همایش های سالیانه اقوام باید در راستای ایجاد اتحاد و انسجام ملی باشد

سید محمد سادات ابراهیمی در پنجمین همایش شیر سنگی در اهواز اظهار داشت: اهمیت دادن به همایش های سالیانه اقوام مهم است و بایدموضوع وحدت وانسجام ملی همه اقوام طرح گرددچراکه این همایش ها وحدت رادر بین اقوام به وجود می اورد و برگزاری همایش های سالیانه اقوام باید در راستای ایجاد اتحاد و انسجام ملی باشد .

وی افزود: حضور مسئولین ، نخبگان وصاحب نظران ،در همایش ها لازم است وموجب دلگرمی مردم میگردد وراهکارهای انان میتواندگره گشای برخی مشکلات شود لذامسئولان باید در بین مردم و در این همایش های مردمی، فرهنگی و هنری شرکت کنند.

مشاور تقنین معاونت پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: دولت در بحث تسهیلات اشتغال گام های موثری برداشته است و وام های خوبی با درصد های متفاوت در زمینه اشتغال تخصیص داده است.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: به دلیل رشد روز افزون دانش تکنولوژی بخصوص فضای مجازی ،اختلاط فرهنگ ها به سرعت در حال وقوع است و اگر نتوانیم از فرهنگ خود حمایت کنیم به خودی خود مغلوب فرهنگ حاکم در جهان خواهیم شد.

وی با اشاره به فرهنگ اسلامی و ایرانی در بین اقوام گفت: با توجه به غنای فرهنگ اسلامی وایرانی و وجود اقوام عرب، لر، کرد و بلوچ می توانیم داعیه دار ایجاد فرهنگ و تمدن نوینی در جهان باشیم وهمه اقوام زیرپرچم ایران موجبات توسعه وپیشرفت رافراهم اورند.

مشاور تقنین معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: زندگی های شهری، مشکلات آب و کمبود منابع و امکانات رفاهی باعث از بین رفتن اکثریت قریب به اتفاق مناطق عشایری و فرهنگ بومی و محلی شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ٩٧ خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامیده است و همه دستگاه ها و تولید کنندگان باید در این زمینه تلاش کنند تا بتوانندباتولیدکالای باکیفیت،در زمینه اشتغال گام های موثری برداشته شود.

وی گفت: در مناطق عشایری پتانسیل و استعداد های فراوانی در بخش تولید و اشتغال وجود دارد و با توجه به حضور توریسم و اهمیت میراث فرهنگی و صنایع گردشگری در این مناطق بایدازاین ظرفیت ها استفاده شود.

سادات ابراهیمی در پایان عنوان کرد: معرفی چهره های ماندگار علمی ،ادبی وهنریو نخبگان و ایجاد دبیرخانه های ثابت در برگزاری همایش های فرهنگی و هنری حائز اهمیت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *