خوزستان درد دارد…

اینجا خوزستان است ،اینجا سرزمینی است که ده ها سال پیش ،دربرابر انگلیسی ها از خاک مقدس ایران دفاع کرد.اینجا سرزمین هشت سال دفاع مقدس است ،جایی که مردم از جان و مالشان گذشتند تا گزندی به ایران عزیزمان نرسد .اینجا وجب به وجبش خون پاک شهیدان را در خود جای داده ،سرزمینی که دینش را به ایران ادا کرده است .
مردم خوزستان روی چاه نفت زندگی می کنند اما نان شب ندارند. مردمانی که هشت سال جنگ از پایشان در نیاورد ولی حال سی سال پس از جنگ خاک و خشکسالی می خواهد منقرضشان کند .
جوانان ما بیکارند ولی از استان های دیگر به استانمان می آیند و شاغل می شوند و می گویند فلان فلان شود خوزستان …

خوزستان سرزمین اقوام ایرانی است ؛جایی که بختیاری و عرب و لر و ترک و … سالیان زیاددر کنار هم زندگی کرده اند .اما خوزستان اکنون درد دارد .درواقع اقوام ایرانی_مردمان خوزستان_درد دارند.چهار دهه از انقلاب اسلامی میگذرد اما بیشتر شهر های خوزستان از نوشیدن آب آشامیدنی سالم محرومند .آنان که دستشان به دهانشان می رسد در خانه از آب تصفیه کن مخصوص استفاده می کنند و آنان که در تهیه ی نان شب شان مانده اند ،باید به فکر خرید آب آشامیدنی هم باشند…جالب است در سال گذشته برخی از مسئولین کشور معتقد بودند خوزستان آب مازاد دارد که نمکِ روی زخمِ مردم محروم خوزستان را بیشتر کردند…
اما همه ی این مشکلات از خونگرمی مردم خوزستان ذره ای کم نکرده است .

آری …خوزستان درد دارد اما مردمانی خونگرم دارد .با همه ی این شرایط بازهم با آغاز تعطیلات نوروز سیل مهمانان نوروزی به سمت خوزستان سرازیر شده است که این خود نشان از خونگرمی مردم این بخش از ایران زمین است.
امید است با آغاز سال ۱۳۹۷ با همت مسئولین و کمک مردم شرایط بحرانی خوزستان به پایان برسد و در انتهای این سال کارون، مارون، زهره و …همچون گذشته پرآب شوند و از این خشکسالی نجات یابند.

کامیاب کردزنگنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عربم سلامتی همه خوزستانیا سلامتی نماینه ی تبریز که داخل مجلس جمهوری اسلامی گفت اگر مردم تبریز نبودند الان خ زستان جزو عراق بود که ماهم فهمیدیم جوان ای خوزسامی تو جنگ سهمی نداشتند که این حرف بی دلیلیه سلامتی کارون که ابش داره میره زاینده رود وهی داریم تز اصفهانیا فوش میخوریم سلامتی تهران که پول نفت خوزستان تبدیل به پورشه و بوگاتی برای اینها میشه ولی اینشا الله اوضاع خوب میشع صصسلامتی بختیاریا کا اوناه هم عربن سلامتی ایییییران??