۲ هزار و ۴۵۰ نفر مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای تعطیلات تاکنون از سوی ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر در مدارس این شهرستان اسکان داده شدند

فضل اله ترحم |خورنا : دبیر ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر گفت:
۲ هزار و ۴۵۰ نفر مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای تعطیلات تاکنون در مدارس این شهرستان اسکان یافتند.

محمد علی بحرکانی دبیر ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خورنا از پذیرش ۲ هزار و ۴۵۰ نفر مسافر نوروزی در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان شهرستان بندرماهشهر تا ساعت ۲۴ سوم فروردین خبرداد و اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهینه به مهمانان نوروزی ستاد اسکان شهرستان بندرماهشهر با فعالیت ۵۴ نفر از فرهنگیان این شهرستان و اختصاص ۲۱ مدرسه با ۲۰۲ اتاق تشکیل و شروع به کار کرد.
وی افزود: ثبت نام اینترنتی فرهنگیان جهت اسکان از سوم اسفندماه شروع و تا ۲۳ اسفند ادامه داشت و در حال حاضر مراجعین بصورت حضوری پذیرش می شوند.
بحرکانی تصریح کرد: برای اسکان مهمانان مدارس به دو دسته الف و ب تقسیم شده و مهمانان می توانند هر کدام از این مدارس را با توجه به هزینه آن انتخاب نمایند.

وی در مورد این دسته بندی گفت : در مدارس نوع الف که شامل ۵ مدرسه در شهرستان می باشد تسهیلاتی از جمله فرش و یخچال مجزا در نظر گرفته شده و یک دستگاه تلویزیون عمومی نیز برای استفاده مسافرین عزیز مهیا شده است و همچنین هر مدرسه دو یا سه حمام جهت استحمام مسافرین دارد.
وی در خصوص هزینه های دریافتی ( که نرخنامه آن وزارتی می‌باشد ) بابت اسکان مسافرین در مدارس نوع اول گفت : از فرهنگیان بابت اسکان در مدارس نوع اول و با پذیرش ۵ نفر در هر کلاس مبلغ ۲۴۵۰۰ تومان اخذ می شود، همچنین هزینه اسکان مدارس نوع اول برای کارمندان دولت و مهمانان لشکری و کشوری ۴۶۰۰۰ تومان و هزینه یک شبانه روز برای مهمانان حرف آزاد ۷۲۵۰۰ تومان است.
بحرکانی در خصوص هزینه اسکان در مدارس نوع ب گفت : در شهرستان بندر ماهشهر ۱۶ مدرسه در این بخش در نظر گرفته شده و امکانات این مدارس شامل فرش اختصاصی و یخچال عمومی است که هزینه این مدارس در یک شبانه روز برای فرهنگیان ۱۸۰۰۰ تومان، برای کارمندان و شاغلین لشکری و کشوری ۳۹۰۰۰ تومان و برای حرف آزاد ۵۶۰۰۰ تومان است

دبیر ستاد اسکان نوروز فرهنگیان آموزش و پرورش بندرماهشهر افزود : بیشترین آمار پذیرش مسافرین را در روز سومـ فروردین با پذیرش ۷۵۰ مسافر شاهد بوده ایم .
بحرکانی با اشاره به تلاش ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان بندر ماهشهر برای پذیرایی آبرومندانه از مهمانان نوروزی از خرید پنج دستگاه آبگرمکن برای مدارس تحت پوشش ستاد اسکان خبر داد و با توجه به مشکلات مدارس در این خصوص، از ادارات و ارگانهایی که در این مورد امکان کمک دارند استمداد طلبید.

دبیر ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان از رایزنی خود با عبادی معاون فرماندار شهرستان بندرماهشهر در خصوص صحبت با شهرداری بندرماهشهر جهت اختصاص و تأمین مواد بهداشتی از جمله مواد شوینده، کیسه زباله و جرمگیر خبر داد و خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری در این زمینه شد.

وی در پایان از کمک امام جمعه بندرماهشهر از طریق موکب قمر بنی هاشم در اختصاص چندتخته فرش بصورت امانی به ستاد اسکان نوروزی شهرستان بندرماهشهر تشکر کرد.

شایان ذکر است ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان شهرستان بندرماهشهر در اداره آموزش و پرورش این شهرستان مسقر است و از طریق نصب پلاکاردهایی در ورودی های شهر و مسیر های منتهی به ستاد، دسترسی و مراجعه به آن برای مسافرین بسیار آسان است.
بندر ماهشهر با توجه به وجود تاسیسات عظیم پتروشیمی و سواحل دریا یکی از جاذبه های گردشگری استان خوزستان و کشور است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *