در نشست خبری با خبرنگاران خوزستان؛

فرمانده انتظامی خوزستان: شادی مردم در چهارشنبه آخر سال بلامانع است/ پلیس با هنجار‌شکنان اجتماع برخوردی جدی می‌کند

فرمانده انتظامی خوزستان از هماهنگی‌های انجام شده با بسیج و سپاه و آماده‌باش صدرصدی یگانهای پلیس در چهارشنبه آخر سال خبر داد و خاطر نشان کرد: شادی مردم در چهارشنبه آخر سال بلامانع است ولی این هرگز به معنای آن نیست که فرصت طلبان بتوانند به این بهانه ضمن تولید مشکلاتی برای مردم به اموال عمومی و خصوصی هم خساراتی را وارد کنند.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان که امروز یکشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار شد حیدر عباس‌زاده به خبرنگاران گفت: خوشبختانه در سالجاری نسبت به سنوات قبل علاوه بر بهبود شاخص‌های امنیتی استان، نگاه مردم نیز نسبت به عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت هم ارتقاء خوبی یافته است.

«کاهش ۱۳ درصدی میزان جرایم خشن در استان خوزستان»

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: پلیس در بحث برقراری امنیت عمومی در استان و بویژه در امر مبارزه با جرایمی چون قتل، سرقت‌های مسلحانه و سرقتهای به عنف، تیراندازی‌ها، شرارت، آدم‌ربایی و گروگان‌گیری که در ادبیات پلیس و نیروی انتظامی به عنوان جرائم خشن نامیده می‌شوند خوشبختانه در سالجاری توانست تلاش‌های بسیار خوبی را انجام دهد.

وی کشف جرم را یکی از وظایف اصلی پلیس و عامل کاهش جرم در جامعه دانست و عنوان کرد: با تلاشهایی که توسط نیروی انتظامی صورت پذیرفت میزان جرایم خشن در استان خوزستان از ابتدای سالجاری تا این لحظه در حدود ۱۳ درصد کاهش یافته که به واقع این آمار طی ۱۰ سال گذشته در استان بیسابقه بوده است.

«میزان کشفیات پلیس خوزستان در زمینه آدم‌ربایی در سالجاری ۱۰۰% بوده است»

عباسزاده ضمن اشاره به میزان کشفیات جرائم خشن در استان خوزستان گفت: امسال از کل میزان جرایم خشنی که تاکنون در سطح استان صورت پذیرفته در حدود ۷۹ درصد آن توسط پلیس مورد کشف واقع شده که این میزان کشف در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته یک رشد ۴۰ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه به کاهش ۱۰ درصدی تیراندازی‌ها از ابتدای سالجاری تا الان اشاره کرد و افزود: امسال میزان کشف تیراندازی‌ها در مقایسه با سال گذشته یک رشد ۲۷۴ درصدی داشته است.

وی میزان کشفیات پلیس در زمینه آدم‌ربایی را در سالجاری صدرصد دانست و عنوان کرد: نیروی انتظامی استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون در زمینه قتل ۸۶ درصد، سرقت مسلحانه ۹۰ درصد، سرقت‌های به عنف ۹۷ درصد، تجاوز به عنف ۹۶ درصد، شرارت ۸۲ درصد و سلاح جنگی و شکاری ۱۴ درصد دارای افزایش کشف بوده است.

«رشد ۳۲ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان خوزستان»

عباس‌زاده ضمن بیان این مطلب که امسال در زمینه کشف سرقت شاهد یک رشد ۹ درصدی در سطح استان بوده‌ایم گفت: میزان کشف انواع مواد مخدر از ابتدای سالجاری تا الان در حدود شش‌ تن و ۲۴۹ کیلوگرم بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که چهار تن و ۷۲۴ کیلوگرم بوده رشدی ۳۲ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان در مورد چهار‌شنبه آخر سال و تمهیداتی که در این خصوص در نظر گرفته شده است اظهار کرد: امسال در حدود ۹۷۱ هزار و ۷۸۵ عدد مواد محترقه پرخطر و کم‌خطر از قاچاقچیان جمع‌آوری شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته دارای رشد ۳۲۷ درصدی بوده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگری که در رابطه با چهارشنبه آخر سال داشته‌ایم می‌توان به برگزاری نشست‌هایی با اتحادیه‌ها و اصناف اشاره کرد که در این جلسات تاکید کرده‌ایم که به مغازه‌های رنگ‌فروشی در مورد منع فروش اکلیل و سرنگ برای ساخت مواد محترقه دستوراتی ابلاغ‌ کنند و پس از ابلاغ این دستورات نظارتهایی هم از طریق اماکن داشته باشند که در صورت تخلف از موارد تاکید شده نسبت به پلمپ این مغازه‌ها اقدام کنند.

«اراذل و اوباش غیر‌قابل اصلاح تا پایان چهارشنبه‌سوری مهمان پلیس خواهند بود»

عباس‌زاده گفت: هماهنگی با دستگاههای مختلفی چون شهرداری، اورژانس و مخصوصا صداوسیما به منظور بحث اطلاعرسانی به خانواده‌ها در مورد خطرات احتمالی که در چهارشنبه آخر‌ سال وجود دارد هم از جمله اقدامات دیگری است که در این خصوص داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه از هماهنگی‌های انجام شده با بسیج و سپاه و آماده‌باش صدرصدی پلیس در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و خاطر نشان کرد: شادی مردم در چهارشنبه آخر سال بلامانع است ولی این بدان معنی نیست که افرادی فرصت طلب بتوانند به این بهانه ضمن تولید مشکلاتی برای مردم، به اموال عمومی و خصوصی هم خساراتی را وارد کنند و خدای نکرده باعث تلفات مالی یا جانی شوند.

وی افزود: البته به منظور جلوگیری از ناامنی و برخورد‌های احتمالی هم یک اقدام بسیار خوبی را نیز انجام داده‌ایم و افراد اراذل و اوباشی را که از قبل مشخص بوده‌اند، شناسایی کرده‌ایم و افراد قابل ارشاد آنها را به مراکز پلیس فراخواندیم و ضمن صحبت با این افراد اقدام به گرفتن تعهداتی از آنها کردیم و عده‌ای را هم که ارشاد پذیر نمی‌باشند یقینا تا پایان چهارشنبه سوری مهمان پلیس خواهند بود.

«خوزستان در کاهش میزان تصادفات رانندگی رتبه اول کشوری را بدست آورد»

عباس‌زاده ضمن اشاره به توقیف خودروهای که در چهارشنبه‌سوری اقدام به حرکات نمایشی می‌کنند خاطر نشان کرد: این آمادگی در افراد بسیج‌، سپاه و نیروی‌انتظامی هم وجود دارد که با افرادی که می‌خواهند در این روز به شکستن هنجارهای موجود در اجتماع اقدام کنند برخوردی جدی شود.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان خبر داد: در ۱۰ ماهه گذشته استان خوزستان توانست با کاهش ۱۱۰ نفری که در تعداد کشته‌های حوادث راهنمایی و رانندگی داشته رتبه اول کشوری را در کاهش میزان تصادفات منجر به فوت را کسب کند.