در دور جدید خارج سازی مغروقه های برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی

سومین مغروقه از آبراه استراتژیک خورموسی خارج گردید

خورنا|باقر گل فر:مغروقه ایران حجت از مجموعه شناورهای مغروقه برجای مانده از دوران جنگ تحمیلی با وزنی بالغ بر ۶ هزار تن در بهمن ماه سال جاری از آبراه استراتژیک خورموسی به طور کامل خارج سازی و به ساحل منتقل گردید.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام اتمام آخرین مراحل خارج­سازی مغروقه ایران حجت بیان داشت: فرآیند خارج سازی مغروقه طی مدت ۱۶ روز عملیاتی با رعایت کلیه اصول ایمنی و زیست محیطی خارج سازی گردید که در نوع خود سریع ترین عملیات سالویج(خارج سازی) مغروقه ها با طول ۱۵۵ متر، عرض ۲۱ متر و ارتفاع ۱۳ متر به شمار می­رود.

معاون فنی و نگهداری استان خوزستان با اشاره به ریسک بالای مغروقه های مذکور برای ایمنی دریانوردی و محیط زیست، حذف کانون خطر، ارتقاء ایمنی تردد کشتی­های تجاری در آبراه استراتژیک خورموسی و کاهش هزینه های حمل را از دیگر اهداف مهم این عملیات برشمرد.

علایی همچنین، انتقال و تخلیه لاشه و ضایعات شناور مغروقه را از دیگر مراحل جانبی این پروژه برشمرد و اظهار داشت: تمامی مراحل این پروژه با رعایت اصول ایمنی و بهره گیری از نیروهای مجرب و خدمات دریایی ۱۵ فروند شناور صورت پذیرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: با تداوم روند پروژه خارج سازی شناورهای مغروقه به تعداد هفت فروند و به ارزش یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت ۲ سال در حال انجام است به طوری که پاک سازی کانال خورموسی و مسیر تردد، دسترسی ایمن کشتی های اقیانوس پیما جهت اتصال به آب های آزاد مهیا خواهد شد.

سومین مغروقه از آبراه استراتژیک خورموسی خارج سازی گردید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *