هلدینگ خلیج فارس منعی برای بهره گیری از توان و تجربه مدیریتی برخی مدیران بازنشسته ندارد

خورنا|باقر گل فر: دشتی مدیرکل روابط عمومی هلدنیگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس منعی برای ادامه همکاری و بهره گیری از توان و تجربه مدیریتی برخی از مدیران بازنشسته ندارد.

وی تاکید کرد: همانگونه که بر اساس مصوبات دولت تصریح شده، شرکت­های دولتی موظف به اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند که در این بخشنامه به صراحت این موضوع تبیین شده است. برای نمونه در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۴/۳/۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی، «به کارگیری افراد بازنشسته در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاه هایی که بنحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می نمایند، ممنوع شده است».

این در حالی است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت های تابعه از سال ۱۳۹۲ خصوصی شده و بنا به تعاریف قانونی، شرکتی دولتی محسوب نشده و در نتیجه مشمول قوانین و مقررات حاکم بر شرکت های دولتی نبوده( ماده ۴ قانون محاسبات عمومی کشور، ماده ۴ قانون مدیریت خدمات کشوری) و از بودجه عمومی استفاده نمی­کند، بلکه قانون تجارت بر شرایط اداری و ساز و کارهای سازمانی آنان حاکم است.

بدیهی است شرکت­های خصوصی مانند هلدینگ خلیج فارس در راستای تکالیف تعیین شده در مجامع عمومی خویش فعالیت می کنند و نمی­توان به آن­ها، نگاهی غیر از یک بنگاه اقتصادی داشت.

دشتی افزود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با در اختیار داشتن بیش از ۲۷ هزار نفر نیروی انسانی شاغل در بخش­های مختلف تولیدی، خدماتی و طرح­های در دست اجرا، تنها از خدمات تعداد معدودی از مدیران و مشاوران بازنشسته و مجرب به دلیل استفاده از توانمندی و دانش ارزشمند آنان بهره می­گیرد تا با انتقال تجارب آنان و جانشین پروری، خلاء مدیران توانمند در نسل جدید پوشش داده شود. هرچند پیش ببنی و تربیت جانشین فرایندی بوده که حداقل یک دهه پیش لازم بود مورد توجه مدیران وقت پتروشیمی قرار گرفته و اجرائی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *