مدارس خرمشهر عیدی گرفتند

عباس مدحجی . خورنا: همایش اختصاص بودجه های عمرانی وتوسعه ای به مدارس خرمشهر صبح امروز برگزار شد .  طی این نشست سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس تخصیص یافت.

بگزارش خورنا پیش از ظهر امروز سالن اجتماعات آموزش و پرورش خرمشهر میزبان نماینده شهرستان ، مدیران آموزش و پرورش ، اعضای شورای شهر ، مدیران مدارس و مسولین سازمان منطقه آزاد بود تا در همایش تخصیص اعتبار عمرانی به مدارس شرکت کنند.

علیفر رئیس آموزش و پرورش خرمشهر با تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند ، اولویت توسعه ی هر جامعه را بهبود آموزش و پرورش آن جامعه دانست . علیفر وضعیت روبه بهبود آموزش و پرورش خرمشهر را حاصل همکاری و همیاری کلیه مسولین شهرستان عنوان کرد و در ادامه لیست اعتبارات و بودجه های تخصیص یافته را اعلام کرد :کل بودجه عمرانی و تجهیز مدارس خرمشهر و مینوشهر سه میلیارد و هشتصد میلیون است که باید صرف تجهیز ، توسعه و تعمیر مدارس شود.
۱۰٨۰۰متر آسفالت سطح مدارس
۳۴۰ میلیون تومان پشتیبانی هنرستان ها
۱۶۶ میلیون تومان پشتیباتی پیش دبستانی ها
۱۳۰ دستگاه کولر
۱۰۰ دستگاه فتوکپی
۱۷۷ تخته وایتبرد
ساخت سه کلاس درس
ساخت یک مدرسه در مینوشهر
۱۳۰۰ عدد میز و صندلی و کمد
۱۲۶۰ عدد صندلی دسته دار
۴۶ دستگاه آبشیرین کن
۲۰ دستگاه آبسرد کن

علیفر افزود این اعتبارات مستقیم به حساب مدارس واریز خواهد شد و مدیران خود براساس اولویت های مدارس خود ، هزینه خواهند کرد. اداره آموزش و پرورش فقط گروه نظارتی خواهد داشت که شامل بخشهای ریاست اداره ، حراست ، بازرسی ، معاونت مالی و پشتیبانی ، خدمات و نوسازی مدارس خواهد بود. در این طرح ، نظارت بر عملکرد باید مستند شده و به شورای مستند سازی با مدیریت آقای بحرانی سرپرست آموزش و پرورش مینوشهر ارائه شود. علیفر در پایان صحبتهایش از پیگیری های سامری نماینده خرمشهر و همکاری نعمت زاده معاونت فرهنگی وگردشگری سازمان منطقه آزاداروند و موسی مطوری جزیره عضو شورای شهر برای همکاری ها و حمایتهایشان تشکر کرد.

 

سامری که با تاخیر دوساعته خود را به جلسه رسانده بود دقایق کمی به ایراد نظراتش پرداخت و سپس جلسه را ترک کرد. وی دراین فرصت کوتاه از حمایتهای نعمت زاده به عنوان نماینده سازمان منطقه آزاد تقدیر کرده و مدیریت علیفر را تحسین کرد. سامری همچنین گفت : همه ی بار توسعه ای شهر بعلت محدودیتها نمیتواند بر دوش سازمان منطقه آزاد اروند باشد. “زمانی” مدیر عامل سازمان منطقه آزادهمیشه درباره امور خرمشهر همکاری کرده است. خرابی شهرستان زیاد است که کمکها دیده نمیشود .از وزارت نفت ، بنیاد مستضعفان و منطقه آزاد و….. کمک جذب میشود اما بعلت مشکلات، این مساعدتها احساس نمیشوند. سامری ضمن توصیف وضعیت در مضیقه ی نقدیگی کشور، وضعیت عمرانی روستاها را نسبت به شهر بهتر عنوان کرد .
نعمت زاده معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه جلسه اینطور به بیان مواضع سازمان متبوعش اشاره کرد : برنامه کمک به تعمیرات مدارس از چندسال پیش با سه میلیارد و ششصد میلیون تومان آغاز شد و اکنون به۱۰ میلیارد رسیده و شامل بخش های تعمیرات و تجهیزات است . سازمان نوسازی ، یا پیمانکار خصوصی ممکن بود سی الی چهل درصد هزینه هارا صرف قسمتهای دیگر کنند به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم مدیرانی که فرزندان این شهر را تربیت میکنند بهترین گزینه برای هزینه کرد و اعتماد هستند. اعتماد بi مدیران هم مشکلات مدارس را حل میکند هم دانش اموزان. منطقه آزاد اروند پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور است ولی به لحاظ درآمد بعد از کیش قرار گرفته است . خدمات سازمان منطق آزاد اروند حاصل برکت این منطقه و دلسوزی مدیران آن است .

موسی مطوری جزیره عضو شورا و از فرهنگیان خرمشهر نیز در پایان جلسه ضمن تسلیت فوت خانم آرش نیا عضو جامعه پزشکی درمانی خرمشهر افزود: ما در شورا از کلیه متقضایان شهرداری برنامه ی آموزش و پرورش خواستیم که هیچکدام چنین برنامه ای نداشتند. از طرفی پیشنهاد کردیم تاسیسات دریایی، نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند از الان تخصص های مورد نیاز خودرا اعلام کنند تا آموزش و پرورش به تربیت آن نیروها اقدام کند . خرمشهر ک زمانی داعیه دار پیشرفت در کشور بود الان نباید در این وضعیت قرار گرفته باشد.

این همایش پس از سه ساعت به پایان رسید و قرار شد بزودی با مدیران مدارس هدف برای پرداخت اعتبارات و تنظیم قرار داد تماس گرفته شود.
لازم ب یاد آوریست چنین همایش چند روز پیش برای مدارس آبادان هم برگزار شد.