امضای تفاهم نامه شرکت پژوهش و فناوری با هلدینگ خلیج فارس

خورنا|باقر گل فر:شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس در راستای بومی سازی دانش فنی تفاهم نامه تجاری سازی امضا کردند.

به دنبال ورود شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به حوزه فناوری و در راستای تقاضا محور نمودن فعالیت های پژوهشی و کاربردی کردن دستاوردهای پژوهشی، تعاملات با واحدهای صنعتی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان رتبه اول گروه شرکت های پتروشیمی، در بین شرکت های برتر در شاخص های ارزش افزوده، صادرات، ارزش بازار، فروش و درآمد نیز حائز رتبه نخست است و به عنوان یکی از شرکت های کلیدی جهت این تعاملات، همواره مدنظر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بوده است.

برپایه این گزارش،عادل نژادسلیم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همراه جمعی از مدیران عامل زیر مجموعه آن شرکت در مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی حضور یافته و نشست تخصصی را برگزارکردند تا ضمن تعمیق آشنایی با توانمندی ها، تسهیلات و زمینه های همکاری، تفاهم نامه ای با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضاء کنند.

در آیین امضای این تفاهم نامه با عنوان “همکاری در ارائه خدمات فنی و پژوهشی در زمینه توسعه محصول، رفع مشکلات فرآیندی، تجهیزاتی، افزایش تولید، توسعه و کسب دانش فنی فرآیندهای مرتبط با تولید مواد پتروشیمی، کاتالیست و غشاهای صنعتی” که با هدف تکمیل چرخه فناوری و پاسخگویی به نیازهای صنعت پتروشیمی منعقد شد استفاده حداکثر از توانمندی های پژوهشی و امکانات طرفین اعم از نرم افزاری و سخت افزاری در ارتقاء سطح تکنولوژی واحدهای تولیدی و بکارگیری تکنولوژی های جدید و رفع تنگناها مدنظر می باشد مدیران عالی رتبه توقعات و انتظارات خود را ابراز نمودند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس دراین جلسه اظهار کرد: نیازهای صنعت پتروشیمی مشخص است و خوشبختانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در قیاس با دیگر حوزه های تحقیقاتی صنعت نفت بسیار جلوتر است و گام های بسیار مؤثری در این ارتباط برداشته است و اکنون ما شاهد شکوفایی فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت در راستای پاسخگویی به متقاضیان صنعتی هستیم.

وی ادامه داد:  اکنون پژوهش و تحقیقات در صنعت پتروشیمی در جایگاهی قرار دارد که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی ندارد ولازم است اعتماد دوطرفه بین صنعت و پژوهش برقرار گردد.

نژاد سلیم تصریح کرد: شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس در پیشبرد اهداف کلان صنعت پتروشیمی آماده همکاری با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در زمینه های مختلف می باشد و مجتمع های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ آماده صنعتی سازی نتایج پژوهشی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی می باشند.

وی گفت: همکاری های بیشتری و موثرتری درزمینه های مشترک مورد علاقمندی طرفین به  منظور خدمت به صنعت پتروشیمی داشته باشیم.

شایان ذکر است شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس ۲۰ واحد تولیدی، ۱۵ طرح و ۹ شرکت خدماتی و پشتیبانی را در زیرمجموعه خود دارد و در رتبه بندی ICIS، جایگاه ۳۴ را در جهان به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ضمن نیز در ین جلسه، به چرخه حیات و شکل گیری فناوری از مرحله تولید تا رشد و بلوغ فناوری اشاره کرد و گفت: امروز شرکت به مرحله بلوغ فناوری و همچنین عرضه و تقاضا محور بودن فناوری رسیده است و در تعریف پروژه های پژوهشی جدید همکاری مشترک با صنعت پتروشیمی و ذی نفعان را مدنظر قرار می دهد./نیپنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *