نصب دستگاه کلریناتور کمک شایانی به بهبود آب کولینگ در واحد CF پتروشیمی امیر کبیر می کند

رئيس واحد CF پتروشيمي امير كبير گفت: نصب دستگاه كلريناتور با استفاده از آب كلر كمك شاياني به بهبود آب كولينگ در واحد CF پتروشيمي امير كبير مي كند، به همين منظور مانور امروز با هدف رفع نگراني پرسنل بهره برداري از كار كردن با گاز كلر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی امیر کبیر، کیوان زعفری ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور نشت گاز در دستگاه کلر زنی به واحد کولینگ پلی الفین اظهار کرد: پیش از نصب دستگاه کلریناتور برای جلوگیری و کنترل آلودگی از آب ژاول و پرکلرین استفاده می شد اما برای بهبود کیفیت آب کولینگ به تازگی نسبت به نصب دستگاه کلریناتور اقدام شد، در این دستگاه نیز از آب کلر استفاده می شود.

وی افزود: به جهت جدید بودن دستگاه و تازگی داشتن کار با آن با هدف رفع نگرانی پرسنل بهره برداری از کار کردن با گاز کلر   به همین منظور مانوری به همت مسئولین HSE و CF و با تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی که برای اولین بار در پتروشیمی امیر کبیر بر گزار می شود با موفقیت انجام شد.

رئیس واحد CF شرکت پتروشیمی امیر کبیر در ادامه به اهداف برگزاری این مانور اشاره کرد و گفت: تفکیک وظایف کارکنان واحد مربوطه و رفع دغدغه مسئولین بهره برداری و HSE از کار کردن با گاز کلر از جمله اهداف برگزاری این مانور است، استفاده از این تجهیز به یقین به بهبود شرایط آب کولینگ تاور کمک شایانی خواهد کرد.

زعفری در پایان خاطرنشان کرد: در مانور امروز نیروهای امدادی و آتش نشانی به خوبی تواستند اقدامات لازم را در زمان بحرانی مانند نشت گاز کلر را انجام دهند و با موفقیت به کمک تجهیزاتی از جمله ماسک و کپسول اکسیژن فرد آسیب دیده را در اثر نشت گاز کلر با انجام اقدامات اولیه امدادی با موفقیت به درمانگاه اعزام کنند، نیروی های آتش نشانی همچنین با ایجاد پرده آب مانع از انتشار گاز کلر به محیط افراد شدند.

 

گفتنی است،  بعد از حوادث اخیر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کلیه مجتمع های مستقر در منطقه از جمله پتروشیمی امیرکبیر همت مضاعفی برای برگزاری مانورهای مستمر و تآمین تجهیزات لازم برای ارتقای سطح ایمنی و همچنین برگزاری دوره های تخصصی مختلف دارند که امروز پتروشیمی امیر کبیر بعد از نصب دستگاه کلریناتور اقدام به برگزاری مانور نشت گاز در دستگاه کلر زنی به واحد کولینگ پلی الفین کرده است.