۱۰۰ هزار اصله درخت در “کرخه اندیمشک” کاشته می‌شود

محمد یزدانی، اظهار داشت: طرح بهسازی میدان و تعریض مسیر ورودی جاده سد کرخه شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان آغاز شده است.

وی با بیان این که با اجرای این طرح، میدان کرخه اندیمشک از ابتدای پل بالارود (بعد از مقبره شهدای گمنام اندیمشک) ساماندهی و بهسازی می‌شود، گفت: طرح بهسازی میدان کرخه به مساحت ۴ هکتار و با همکاری جمعی از مسئولان محلی و سازمان آب و برق خوزستان و هم چنین پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در پنج قطعه اجرا می‌شود و پس از اجرای عملیات زیر سازی این طرح، ساخت و نصب المان میدان کرخه، آغاز می‌گردد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به این که زیبا سازی، توسعه فضای سبز و گسترش روشنایی مهم‌ترین اولویت‌های طرح بهسازی میدان و مسیرهای ارتباطی سد کرخه اندیمشک است، افزود: هم چنین با اجرای این طرح، عملیات تعریض، تصحیح هندسی مسیر و احداث بلوارهای کناری جاده مسیر ورودی سد کرخه اجرا می‌شود.

یزدانی با بیان این که هم زمان با اجرای طرح بهسازی میدان و مسیرهای ارتباطی سد کرخه اندیمشک، عملیات زیباسازی جاده کرخه اندیمشک نیز به اجرا می‌رسد، افزود: هرس درختان، احداث ۱۰۰ سکوی سیمانی به جهت توسعه خدمات رفاهی و گردشگری و تأمین نیازهای شهروندان، از جمله دیگر بخش‌های عملیات زیبا سازی و بهسازی جاده سد کرخه اندیمشک است و پیش بینی می‌گردد با توجه به ظرفیت سد و نیروگاه کرخه و شهرستان اندیمشک در حوزه گردشگری و با اجرای این طرحها، مسیر توسعه گردشگری شمال استان خوزستان تسهیل گردد.

بیش از ۱۰۰ هزار درخت در مجموعه سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، کاشته می‌شود

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با بیان اینکه مطابق رهنمود مقام معظم رهبری و نیازهای زیست محیطی کشور، توجه به توسعه فضای سبز، یک مقوله مهم اجتماعی است، ادامه داد: به زودی و در یک برنامه چهار تا پنج ساله، بیش از ۱۰۰ هزار درخت در مجموعه سد و نیروگاه کرخه اندیمشک، کاشته می‌شود.

وی با بیان این که از زمان آغاز عملیات اجرایی سد و نیروگاه کرخه و در این مجموعه بیش از ۱۲۴ هزار درخت کاشته شده است، گفت: با کاشت این درختان، سرانه فضای سبز مجموعه نیروگاه و سد کرخه اندیمشک با افزایش قابل توجهی مواجه و تعداد درختان این مجموعه به بیش از ۲۲۴ هزار اصله، افزایش پیدا کند.

یزدانی با بیان این که عملیات کاشت این درختان در سد و نیروگاه کرخه از ابتدای امسال آغاز و تاکنون بیش از ۷ هزار و پانصد درخت در این مجموعه کشت شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، بیش از ۱۱ هزار درخت و در سال ۱۳۹۷ تعداد درختان کاشته شده در سد و نیروگاه کرخه به بیش از ۳۰ هزار اصله، برسد.

وی با اشاره به این که در عملیات کاشت درخت و توسعه فضای سبز نیروگاه و سد کرخه اندیمشک به نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست توجه می‌گردد، افزود: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر توسعه خدمات زیست محیطی، فرصت توسعه گردشگری و بهسازی معابر ترافیکی وزیبا سازی ورودی‌های شهری اندیمشک، فراهم می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با بیان این که پس از افتتاح طرح بهسازی میدان و مسیرهای ارتباطی سد کرخه اندیمشک و هم چنین توسعه فضای سبز و کاشت درخت، نگهداری این مجموعه بر عهده سد و نیروگاه کرخه باقی می‌ماند،گفت: این طرح یک طرح شاخص عمرانی سازمان آب و برق خوزستان است و در مسیر اجرای آن به اولویت های منطقه و نیازهای شهروندان توجه جدی و کافی شده است.

انتهای پیام/