دادگاه انقلاب بهبهان مستقل شود

خورنا : فرماندار بهبهان گفت: برای تسریع در برخورد با مواد مخدر، انتظار داریم دادگاه انقلاب این شهرستان به صورت مستقل اداره شود.

به گزارش خورنا و به نقل از مهر، فرهاد باذلی محبوب صبح  چهارشنبه در جلسه شورای فرعی فرهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری این شهرستان و با حضورمعاونت امنیت انتظامی و فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان و اعضای این شورا برگزار شد با بیان مشکلات و موانع موجود برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خواستار رفع این موانع شد.

وی افزود: ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در ایستگاه بازرسی خیرآباد که یکی از مهمترین ایست بازرسیهای استان برای مبارزه با ورود مواد مخدر به خوزستان به شمار می رود، مستقل عمل کردن دادگاه انقلاب، احداث و ایجاد اردوگاه باز پروری معتادین، احداث زندان جدید، تامین بودجه و اعتبار اختصاصی به شورای فرهنگی برای انجام فعالیتهای فرهنگی از جمله نیازهای شهرستان در این زمینه است.
باذلی محبوب تصریح کرد: همچنین از نیازهای دیگر شهرستان در این زمینه می توان به تقویت بخش بهداشت و درمان در زمینه مبارزه با اعتیاد، تقویت بنیاد خانواده به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای جامعه در امر پیشگیری از اعتیاد، توسعه امکانات ورزشی و امکان شاد کردن و تقویت روحیه جوانان، فرهنگ سازی و امکان انجام کارهای آموزشی، توجیهی و ارشادی در محیط های آموزشی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه اشاره کرد.
در ادامه جلسه معاون امنیت انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه دو زمینه مساعد و جدی برای رواج مواد مخدر در کشور وجود دارد، گفت: ایران کشوری جوان است و جوان خود به خود بستر مناسبی برای سوداگران موادمخدر به شمار می رود.
عباس شیخ رباط افزود: همچنین ایران یک کشور اسلامی، انقلابی و تاثیرگذار در منطقه حیاتی خاورمیانه و مورد تهاجم شدید دشمن بوده که مواد مخدر نیز یکی از ابزارهای این جنگ فرهنگی دشمن است و این دو زمینه موجب افزایش وسعت و پیچیدگی این تهدید در سطح جامعه می شود.
وی ضمن اشاره به بالا بردن ظرفیت علمی و شناختی اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان عنوان کرد: با شناخت آسیبهای جامعه، شناخت مواد مخدر و اثرات مخرب آن، شناخت افراد مبتلا به لحاظ روانشناختی و ارتقای فهم و بینش اعضای شورا در این زمینه می توان تصمیمات بهتر، کارشناسانه تر و موثرتری در این خصوص گرفت.
شیخ رباط ادامه داد: با توجه به محدود بودن منابع و سطح وسیع آسیبها، آسیب شناسی و اولویت بندی جغرافیایی و جمعیتی شهرستان کمک می کند تا نقاط آسیب پذیر شهرستان مشخص شده و برنامه ها را به صورت متمرکزتری در این نقاط آسیب پذیر ارئه داد.
معاون امنیت انتظامی استان افزود: برای برنامه ریزی کردن در حوزه های مختلف باید هدف ها را به صورت کمی برنامه ریزی کرده و از هدفهای قابل سنجش، اندازه گیری و ارزیابی استفاده کرد تا در پایان هر سال بتوان مشخص کرد که تا چه اندازه هدف های برنامه ریزی شده محقق شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان نیز ضمن اشاره به تلاش همه مسئولان در دستگاه های مختلف برای مبارزه با مواد مخدر گفت: اقدامات در این زمینه باید به صورت منسجم و هماهنگ انجام گرفته و از ظرفیتهای موجود شهرستان به صورت کامل استفاده کرد تا موجب هم افزایی و تاثیرگذاری بیشتر شود.
سردار محمد رضا اسحاقی افزود: با پیروی از الگوی استانی و ایجاد کمیته فرهنگی و کمیته درمان و عضویت سازمانهای مختلف شهرستان در این کمیته ها و هماهنگ کردن برنامه های این سازمان ها با همدیگر می توان منسجم تر و هماهنگ تر با مواد مخدر و اعتیاد برخورد کرد.
وی با بیان اینکه بخش اعظم مقوله مواد مخدر را باید از نظر فرهنگی مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: منسجم عمل کردن دستگاه ها در کمیته فرهنگی در آگاه سازی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار است.
اسحاقی ضمن اشاره به ایستگاه بازرسی خیرآباد بهبهان به عنوان یکی از گذرگاه های مهم استان در زمینه کشف کالاهای قاچاق و مواد مخدر اظهار داشت: این ایستگاه هر ساله دارای کشفیات بسیار بالایی در زمینه مواد مخدر است بنابراین تامین امکانات و تجهیزات فنی لازم برای این ایستگاه بسیار مهم بوده و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهم داد.