میانگین تولید سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای اندیمشک به ۱۰۷ هزار تن می‌رسد

خورنا- سید هدایت‌الله موسوی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال، بیش از ۸۹ فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی کشاورزی شهرستان اندیمشک ایجاد شود.

وی با اشاره به این که تاکنون ۲۰۰ پرونده در حوزه مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی روستایی مورد بررسی قرار گرفته است،گفت: هم چنین ۱۵۰ درخواست دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی کشاورزی در اندیمشک ارائه شده که در صورت تأمین منابع مالی و تصویب این طرح‌ها، ده میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی اندیمشک، اختصاص می‌یابد.

امسال میانگین تولید سبزیجات غده ای و میوه ای اندیمشک به ۱۰۷ هزار تن می رسد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک،عنوان کرد: شهرستان اندیمشک یکی از عمده ترین تولید کنندگان انواع سبزی و صیفی استان خوزستان است.

وی با بیان این که امسال و در کشت پاییز و زمستان میانگین تولید سبزیجات غده ای و میوه ای اندیمشک به ۱۰۷ هزار تن می رسد،گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت این محصول ها اختصاص یافته است.

موسوی با اشاره به این که سیب زمینی و پیاز عمده ترین محصول های تولید شده شهرستان اندیمشک در زمینه انواع سبزیجات غده ای و میوه ای هستند،بیان کرد: پیش بینی می شود امسال، بیش از ۳۱ هزار تن پیاز و ۳۷ هزار تن سیب زمینی در شهرستان اندیمشک، تولید شود.

سیب زمینی و پیاز عمده‌ترین تولیدات کشاورزی اندیمشک در حوزه تولید سبزیجات غده‌ای و میوه‌ای

وی با بیان این که سیب زمینی و پیاز تولید شده در شهرستان اندیمشک در دو روش استمراری و معمولی کشت و روانه بازار مصرف می شوند، افزود: امسال بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت پیاز و بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت سیب زمینی، اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به این که هم چنین در این مدت، بیش از ۱۰ هزار تن گوجه در این شهرستان کشت و تولید شده است، ادامه داد: روش کشت گوجه در شهرستان اندیمشک زیر پلاستیکی بوده و امسال محصول گوجه در بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت شده است.

وی با بیان این که هویچ یکی دیگر از عمده ترین تولیدات کشاورزی شهرستان اندیمشک در فصل کشت پاییز و زمستان بوده است، گفت: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت این محصول کشاورزی اختصاص و پیش بینی می شود بیش از ۲۳ هزار تن هویچ در این شهرستان، تولید شود.

موسوی شلغم را دیگر محصول تولید شده در زمینه تولید سبزیجات غده‌ای ومیوه‌ای شهرستان اندیمشک دانست و عنوان کرد: امسال ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت این محصول کشاورزی اختصاص و پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید شلغم در اندیمشک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن برسد.

سرمایه گذاران برای حضور در صنایع تبدیلی کشاورزی اندیمشک حمایت ویژه می‌شوند

وی با اشاره به این که هم چنین امسال ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت بادمجان اختصاص یافته است، افزود: روش کشت بادمجان در شهرستان اندیمشک زیر پلاستیکی بوده و پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن بادمجان در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که هم چنین امسال پیش بینی می‌شود، بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن فلفل دلمه در شهرستان اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف شود، بیان کرد: امسال ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که هم چنین امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۲۲۵ تن سیر از محصولات تولید شده شهرستان اندیمشک روانه بازار مصرف شود، گفت: امسال ۹ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافته است.

موسوی با بیان این که بسیاری از محصولات تولید شده شهرستان اندیمشک در حوزه سبزی و صیفی قابلیت ورود به چرخه تولیدات صنایع تبدیلی کشاورزی را دارند، ادامه داد: از سرمایه گذاران برای حضور در این حوزه دعوت و حمایت ویژه می‌شود.

گفت‌وگو از: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/