مشاور استاندار خوزستان در امور آب:

برای تامین برق استان خوزستان در تابستان اکنون باید فکر اساسی شود

مشاور استاندار خوزستان: با توجه به کم‌بارشی‌های اخیر و بحث کاهش ذخیره آب پشت‌سدهای استان لازم است که از همین الان برای تامین برق در تابستان فکری اساسی شود و اگر بناست که در این ایام برقی به کشور عراق فرستاده نشود باید این تصمیم اکنون گرفته شود زیرا در وسط فصل تابستان سر این قضیه نمی‌شود با کشور عراق چانه‌زنی کرد.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست شورای بحران استان که با محوریت خشکسالی در استانداری خوزستان برگزار شد مهدی قمشی مشاور استاندار خوزستان در امور آب گفت: در مسئله خشکسالی وجود هماهنگی بین مسئولین امری بسیار مهم و حیاتی است یعنی ارگانها، دستگاهها، نمایندگان و مسئولین باید در این موقعیت ضمن درک متقابل از همدیگر و با هماهنگی و آگاهی کامل، بحران موجود را پشت‌سر بگذارند.

مشاور استاندار خوزستان در امور آب خاطر نشان کرد: با توجه به کم‌بارشی‌های اخیر و بحث کاهش ذخیره آب پشت‌سدهای استان لازم است که از همین الان برای تامین برق در تابستان فکری اساسی شود و اگر بناست که در این ایام برقی به کشور عراق فرستاده نشود باید این تصمیم اکنون گرفته شود زیرا در وسط فصل تابستان سر این قضیه نمی‌شود با کشور عراق چانه‌زنی کرد.

وی در ادامه به لزوم توجه به سناریوهای متعددی که به منظور مقابله با شرایط خشکسالی در استان پیش‌بینی شده تاکید کرد و گفت: از آنجایی که براساس این سناریو‌ها در خوشبینانه‌ترین حالات ممکنه تقریبا وضع استان در بهار و تابستان آینده مشخص است لذا می‌توان بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را از همین الان برای فصول آتی انجام داد.

قمشی تصریح کرد: یعنی وقتی مسلم است که حتی اگر شاهد بارش‌های خیلی خوبی هم در ماههای آینده باشیم باز در رابطه با تأمین آب کشاورزی با کمبودات جدی مواجه هستیم لازم است که از همین الان برنامه‌ریزی‌های مناسبی در بحث کشاورزی استان داشته باشیم.

مشاور استاندار خوزستان در پایان اظهار داشت:زمانی می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های‌ صورت گرفته در بالادست حوزه‌های آبریز استان را پیگیری کنیم که در حقیقت ما خیال راحتی از جانب داخل استان داشته باشیم یعنی وقتی برنامه‌ریزی‌ها در داخل استان به خوبی و با همدلی کامل انجام شده باشند در آن صورت این جلسه استانی در بحث خشکسالی می‌تواند خاص چانه‌زنی برای رها‌سازی آب یا تنظیم مصارف در بالادست باشد.