بهره‌مندی ۵۰ درصد دانش‌آموزان بی‌بضاعت خوزستان از کلاس‌های کنکور رایگان

محمد رستمی | خورنا : معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۵۰ درصد دانش‌آموزان بی‌بضاعت در استان تحت پوشش کلاس‌های کنکور رایگان قرار گیرند

به گزارش پایگاه خبری خورنا : کلاس‌های کنکور مانند سال گذشته برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان برگزار خواهند شد. سال گذشته دانش‌آموزان در ۱۷ منطقه محروم در استان تحت پوشش بنیاد علوی قرار گرفتند. امسال چهار منطقه دیگر نیز به این مناطق محروم افزوده شده است، یعنی در مجموع ۲۱ منطقه محروم استان تحت پوشش آموزش‌های این بنیاد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بنیاد علوی با قرار دادن بسته‌های آموزشی کنکوری مانند کتاب‌های آموزشی و کنکوری درحال انجام برنامه‌های خود برای این دانش‌آموزان است. همچنین این بنیاد آزمون‌های رایگانی برای دانش‌آموزان تحت پوشش خود برگزار کرده است که تاکنون دو مرحله از این آزمون‌ها برگزار شده است. مراحل بعدی نیز در طول سال برگزار خواهند شد. خیرین آموزشی نیز بخشی از دانش‌آموزان مناطق محروم را تحت پوشش قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین طی تفاهم‌نامه پنج ساله‌ای که آموزش و پرورش با وزارت نفت امضا کرده است، از طرف وزارت نفت دو میلیارد تومان برای برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش‌آموزان بستان، هویزه و سوسنگرد اختصاص پیدا کرده است. برگزاری این کلاس‌های کنکور از مهرماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

کمایی ادامه داد: امسال سال اول اجرای این تفاهم‌‌نامه است. در سال‌های بعد علاوه بر برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش‌آموزان این شهرستان‌ها، برنامه‌های دیگری برای تقویت بنیه علمی آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود. امسال کلاس‌های کنکور از مهرماه آغاز شدند در حالی که سال آینده تلاش می‌کنیم این کلاس‌ها از مردادماه آغاز شوند تا دانش‌آموزان از مرداد و شهریور نیز بهره لازم را ببرند.

وی خاطرنشان‌کرد: در این کلاس‌ها از اساتید کنکوری شناخته شده برای آموزش به دانش‌آموزان بهره گرفته شده و مشاوران درسی و انگیزشی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که وضعیت درسی دانش‌آموزان را رصد خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: امسال یک طرح جدید نیز برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به‌خصوص تقویت بنیه علمی آن‌ها برای کنکور از طریق آموزش‌های الکترونیکی در خوزستان اجرا می‌شود. در این طرح دانش‌آموزان پیش دانشگاهی هشت منطقه استان شامل الوار گرمسیری، اندیکا، لالی، صیدون، شاوور، اروندکنار، آبادان و خرمشهر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کمایی گفت: این طرح به صورت رسمی در استان آغاز شده است. آموزش‌های الکترونیکی برای دانش‌آموزان در این مناطق به شیوه‌های مختلفی ممکن است ارائه شود. در یک روش، دانش‌آموزان به صورت گروهی در کلاس حضور پیدا می‌کنند و از طریق اینترنت و با برقراری ارتباط با مدرس خود، آموزش می‌بینند. در این روش امکان تعامل دانش‌آموزان با مدرس وجود دارد.

وی ادامه داد: روش دیگری که برای دانش‌آموزان در نظر داشتیم آموزش غیرحضوری بود که این شیوه به دو شکل قابل اجرایی شدن است؛ یک شیوه اینکه از طریق خیرین و کمک‌هایی که دریافت می‌کنیم برای دانش‌آموزان تبلت خریداری کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا دانش‌آموز دیگر از منزل آموزش‌های لازم را دیافت کند که مساله خرید تبلت هنوز اجرایی نشده است. روش دیگر نیز این است که دانش‌آموزانی که گوشی هوشمند در اختیار دارند با دریافت کدهای مخصوص به خود وارد سامانه شده و آموزش‌های لازم را از طریق تلفن‌های همراه خود دنبال کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: البته در انتها آزمون‌هایی برای سنجش سطح علمی از دانش‌آموزان گرفته می‌شود. این نوع آموزش شیوه جدیدی است که امسال انجام شده است. امیدواریم تاثیرات آن را در دانش‌آموزان ببینیم.

کمایی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پوشش دانش‌آموزان مناطق محروم، پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۵۰ درصد کل دانش‌آموزان بی‌بضاعت در استان و حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان مناطق محروم تحت پوشش قرار گیرند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *