نقش شهدا در توسعه فرهنگی ایران اسلامی جدی گرفته شود

خورنا- حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در آئین بزرگداشت فاتحان نبل و الزهرا اظهار کرد: آنچه سبب شد دین اسلام جایگاه خود را پیدا کند و آنچه سبب شد انقلاب اسلامی ما در دنیا جایگاه رفیع خودش را پیدا کند شهدا بودند.

وی افزود: همه شهدای ما از صدر اسلام تاکنون دارای ویژگی‌های برجسته اخلاقی بودند، کافی است به وصیت‌نامه‌های شهدا مراجعه کنیم و ببینیم که چگونه ما را به اخلاق، معنویت و تقوای الهی دعوت می‌کنند.

امام‌جمعه اندیمشک گفت: شهدا برای حاکمیت اخلاق دینی و رواج آرمان‌های اسلامی در جامعه، جانشان را در دست گرفتند و سینه مبارک در مقابل دشمن قراردادند.

وی عنوان کرد: محفل و نام شهدا باید ما را به اخلاق نزدیک کند و این نزدیکی باید در اخلاق فردی، اخلاق اجتماعی، اخلاق اقتصادی، اخلاق سیاسی و در همه ابعاد خلاقی باشد.

حسینی نوری اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم در مسیر شهدا هستیم و قدردان خدمات شهدا و خانواده‌های بزرگوارشان هستیم که در مسیر اخلاق باشیم.

وی با اشاره به‌ضرورت برگزاری مراسم‌های یادبود شهدا، بیان کرد: ما باید بدانیم هدف شهدا از تقدیم جانشان چه بوده و بدانیم که فاتحان ما در نبل و الزهرا چه کرده‌اند تا ما به امنیت برسیم.