شهردار بندر ماهشهر:

شهرداری بندر ماهشهر ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت شهرداری بندر ماهشهر است

شهردار بندر ماهشهر بابیان اینکه شهرداری بندر ماهشهر 400 میلیارد ریال بدهی دارد، گفت: اولویت شهرداری بندر ماهشهر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

مجاهد نظارات امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: اولویت اصلی شهرداری بندر ماهشهر پروژه‌های نیمه‌کاره است و باید این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

وی افزود: پروژه‌های نیمه‌کاره بندر ماهشهر شامل پارک بزرگ که پروژه‌ای منحصربه‌فرد است و ۱۵ و نیم هکتار وسعت داشته و دارای بخش‌های مختلفی ازجمله پارک بانوان است. این پارک با طراحی جدید و برگرفته از طرح چهارباغ بوده که مدرنیزه شده است.

شهردار بندر ماهشهر عنوان کرد: به دلیل تغییراتی که در طراحی این پروژه صورت گرفت اعتبارات و هزینه‌های آن افزایش پیدا کرد و به‌زودی اسناد مناقصه آن منتشر و اجرای آن ازسرگیری خواهد شد و در سال ۹۷ تلاش خواهیم کرد بودجه آن را به تحقق کامل برسانیم.

وی گفت: درخور سیف نیز مجموعه تفریحی بسیار منحصربه‌فردی طراحی‌شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است. هدف ما این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه را به سرانجام برسانیم. در حال حاضر پروژه پارک شهربازی این پروژه در دست اقدام است و بخش‌های بعدی نیز در دستور کار قرار دارد.

نظارات اظهار کرد: پارک مجیدیه نیز که با نظر مثبت فرمانده نیروی دریایی سپاه و شهردار وقت به مرحله اجرا درآمد را در حال حاضر متوقف کرده‌ایم تا با طراحی منحصربه‌فرد پروژه‌ای را به اجرا برسانیم که همه شهروندان به وجود آن افتخار کنند.

وی به پروژه مجتمع تجاری این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و این طرح نیز به‌زودی به اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار بندر ماهشهر عنوان کرد: در مورد ورودی‌های بندر ماهشهر نیز این مسأله یکی از اولویت‌های شهرداری است و در زمان انتخابات نیز یکی از مواردی بود که مرتباً از سوی شهروندان موردانتقاد قرار می‌گرفت. ورودی بندر ماهشهر از سمت بندر امام یک تپه سبز در حال اجرا است و تمام این عملیات توسط امکانات خود شهرداری در حال انجام است.

وی افزود: با آغاز سال نوی خورشیدی بهسازی و زیباسازی این ورودی به‌طور کامل آماده بهره‌برداری خواهد بود. المانی نیز برای نصب در این ورودی در نظر گرفته‌شده که تلفیقی از نماد خلیج‌فارس، پتروشیمی و ماه است و در ورودی بندر ماهشهر نصب خواهد شد.

نظارات در ادامه بیان کرد: کمیته درآمدی در شهرداری بندر ماهشهر تشکیل‌شده است. شهرداری بندر ماهشهر افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که باید برای رد دیون و بدهی‌ها یک برنامه‌ریزی اصولی و اساسی صورت بگیرد.

وی به طرح پرداخت عوارض ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: این طرح مدتی است با تصویب مجلس به‌صورت استانی شده و بر اساس سرانه جمعیت شهرستان‌ها توزیع می‌شود و همین موضوع سبب شده درآمدهای شهرداری بندر ماهشهر ۴۰۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کند.

شهردار بندر ماهشهر افزود: این طرح با تلاش‌های نماینده سابق بندر ماهشهر احیا شد و از سال ۹۴ پرداخت جسته‌گریخته و ناقص آن آغاز شد و این مطالبات را به جد در حال پیگیری هستیم چراکه سهم ماهشهری‌ها فقط آلایندگی شرکت‌ها نیست.

وی بیان کرد: یکی از بهترین مدیرانی که در مورد آلایندگی‌ها زیر بار فشارها و لابی‌ها نمی‌رود رئیس اداره محیط‌زیست بندر ماهشهر است و در این موضوع با هیچ احدی تعارف ندارد و این موضوع جای تقدیر فراوان دارد.

نظارات به بحث حریم و حدوده بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: بارها عنوان کرده‌ایم که هرگز اجازه نخواهیم داد حق‌وحقوقی از بندر ماهشهر ضایع شود. اراده دولت نیز همین است و قطعاً مردم بندر امام نیز جز عده‌ای معدود حاضر به تضییع حق‌وحقوق این شهر و بندر ماهشهر نخواهند بود.

وی همچنین به تیم داری شهرداری بندر ماهشهر در لیگ دسته یک فوتبال کشور اشاره و اظهار کرد: هدف ما اعتلای نام بندر ماهشهر است و باافتخار در حال تیم داری در این لیگ هستیم و با تمام توان نیز از کادر فنی و مدیریت این تیم حمایت می‌کنیم.

شهردار بندر ماهشهر در پایان از راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت: به‌زودی سامانه تلفنی ۱۳۷ برای ارتباط بهتر و بهینه‌تر شهروندان با شهرداری بندر ماهشهر راه‌اندازی خواهد شد.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *