در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: شهرک صنعتی شماره پنج اهواز مشکل زیست محیطی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: علی‌رغم اینکه به کرات عنوان می‌شود که شهرک شماره پنج اهواز مشکلاتی در اخذ مجوزات زیست محیطی دارد باید اعلام کنیم که این شهرک تمام ارزیابی‌های زیست محیطی را تا مرحله صدور مجوز طی کرده و به هیچ عنوان مشکل زیست محیطی ندارد.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان احمدرضا لاهیجان زاده ضمن اعلام مطلب فوق گفت: مشکل اصلی شهرک‌ صنعتی شماره پنج اهواز بحث واقع شدن قسمتی از این شهرک در حریم شهری اهواز بوده که به واقع این مسئله پس از اصلاح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان به شورای عالی شهرسازی کشور فرستاده شده است.

وی یادآوری کرد: ماه گذشته به اتفاق استاندار خوزستان برای پیگیری اخذ مجوز زیست‌ محیطی شهرک صنعتی شماره پنج اهواز به سازمان حفاظت از محیط زیست کشور مراجعه کردیم ولی از آنجایی که سازمان محیط زیست برطبق قانون نمی‌تواند پیش از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، اقدام به صدور مجوز ارزیابی‌ زیست محیطی بکند لذا براین اساس باید تا موقع بحث اصلاح حریم این شهرک در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به انتظار نشست.

به گزارش پایگاه خبری خورنا در این جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بحث اصلاح حریم شهرک شماره پنج اهواز را در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور پیگیری کند.

لازم به ذکر است که شهرک صنعتی شماره پنج اهواز با مساحتی بالغ بر ۵۲۴ هکتار در هشت کیلومتری محور اهواز به شهرستان ماهشهر قرار دارد.