مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خبر داد؛

رشد صد درصدی قرار‌داد‌های واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی خوزستان طی سالجاری

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه به رشد ۶۸ درصدی میزان سرمایه‌گذاری‌ و قرارداد‌های منعقده در شهرک‌های صنعتی استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و خبر داد: در سالجاری با توجه به ۱۳۲ قراردادی که تا الان داشته‌ایم می‌توان گفت که تقریبا یک رشد صد درصدی قرار‌داد واگذاری زمین به متقاضیان در سالجاری داشته‌ایم.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان اخلاق محمدیان گفت: خوزستان دارای ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می‌باشد

وی ۵۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان خوزستان دارای زمین دانست و افزود: از تعداد ۵۱ شهرک صنعتی استان که تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند بحث واگذاری در ۴۵ شهرک صورت پذیرفته و برای ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی هم سند ثبتی صادر شده است.

محمدیان بیان داشت: یک شهرک صنعتی برای تأسیس حتما باید مصوبه هیأت دولت را داشته باشد و در امر تأسیس یک ناحیه صنعتی هم علاوه بر مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باید این مسئله به تصویب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم رسیده باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: خوزستان دارای ۳۴ شهرک صنعتی، ۲۶ ناحیه صنعتی مصوب و نیز یازده ناحیه صنعتی مصوب دیگر است که این یازده ناحیه براساس قانون قبلاً از جهاد سازندگی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان منتقل شده‌اند.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی خوزستان یادآوری کرد: تعداد شهرک‌های صنعتی استان تا دهه ۷۰ در حدود ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی بوده است ولی در دولتی پیشین ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی برای استان به تصویب رسید که به واقع این کار بار سنگینی را بر دوش استان باقی گذاشته است و براین اساس در دهه ۹۰ تلاش خود را معطوف به این داشته‌ایم که تنها دو شهرک را در استان به تصویب برسانیم.

وی در ادامه به رشد ۶۸ درصدی میزان سرمایه‌گذاری‌ها و قرارداد‌ها در شهرک‌های صنعتی استان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و خبر داد: در سالجاری با توجه به ۱۳۲ قراردادی که تا الان داشته‌ایم می‌توان گفت که تقریبا یک رشد صد درصدی قرار‌داد واگذاری زمین به متقاضیان در سالجاری داشته‌ایم.

محمدیان در مورد مشکلات و چالش‌های پیش روی شهرک‌های صنعتی گفت: از جمله این مشکلات می‌توان به کمبود زمین در بحث ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور خصوصا در اهواز، کثرت مناطق ممنوعه و بحث حریم‌ها در محل احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی در محل‌های تقاضا محور اشاره کرد.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی خوزستان در پایان به مشکل تعدد شهرک‌های صنعتی در استان اشاره کرد و افزود : اگر چه استان دارای رتبه دوم کشوری از لحاظ تعداد شهرک‌ها صنعتی است ولی به واقع مساحت کم این شهرک‌ها خود دشواری‌های زیادی را تولید می‌کند.