نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در امر اشتغال:

ماموریت اصلی شرکت‌‌ شهرک‌های صنعتی استان خوزستان رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی است

نماینده تام الاختیار استاندار خوزستان در امر اشتغال ماموریت اصلی شرکت‌‌های شهرک‌های صنعتی را رونق اقتصاد، اشتغال و صادرات استان دانست و خاطر نشان کرد: از آنجاییکه در حال حاضر حجم زیادی از منابع کمیاب استان در شهرک‌های صنعتی استان هزینه می‌شود لازم است که در شورای برنامه‌ریزی استان مشخص شود که این شرکت‌ها تاکنون چه سهمی در توسعه پایدار استان داشته‌اند.

خورنا-حمدرضارستمی: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان که امروز شنبه هفتم بهمن ۹۶ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد یداله مهرعلیزاده گفت: عملکرد کنونی شرکت‌های شهرک صنعتی در استان بدون شک متأثر از سیاست‌های پولی و مالی دولت است. یعنی با توجه به تمرکز گرایی موجود در کشور، آنچه که در حوزه‌های تولید کالا، خدمات، بازار انرژی و پول در استان می‌گذرد همگی متأثر از سیاست‌های ملی می‌باشد.

وی ادامه داد: لذا براین اساس لازم است که هرگونه گزارشی از عملکرد شهرک‌های صنعتی بر دو وجه استوار باشد یعنی گزارش مذکور علاوه بر توصیف وضعیت کنونی شهرک‌ها به میزان تاثیرگذاری آنها در توسعه پایدار استان هم بپردازد تا براساس آن ضمن پی‌بردن به مشکلاتی که در مسیر نقش آفرینی شهرکهای صنعتی در توسعه پایدار وجود دارد، راهبرد استان را در این حوزه برای سال ۹۷ یا برنامه ششم توسعه هم مشخص کنیم.

مهرعلیزاده اظهار کرد: هدف اصلی تأسیس شهرک‌های صنعتی صرفاً با ایجاد یکسری از زیر ساخت‌ها به هیچ عنوان محقق نمی‌شود زیرا در ماموریت این شهرک‌ها ذکر شده که علاوه بر ایجاد زیر ساخت‌های آب، برق، آسفالت و خدمات عمومی که به شرکت‌ها داده می‌شود، رونق تولید هم دیده شده است‌.

مشاور تام الاختیار استاندار خوزستان ماموریت اصلی شرکت‌های شهرک‌های صنعتی را رونق اقتصاد، اشتغال و صادرات استان دانست و خاطر نشان کرد: از آنجاییکه در حال حاضر حجم زیادی از منابع کمیاب استان در شهرک‌های صنعتی استان هزینه می‌شود لازم است که در شورای برنامه‌ریزی استان مشخص شود که این شرکت‌ها تاکنون چه سهمی در توسعه پایدار استان داشته‌اند.