حاشیه ‌‌سازی ‌احمدی‌نژاد سوژه‌ دست‌ رسانه‌ها

خورنا: روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

* حذف هاشمی و سید حسن از انتخابات ۹۲
روزنامه “مغرب” امروز صفحه اول خود را به هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی اختصاص داد و نوشت: هاشمی و سید حسن از گردونه انتخابات خارج شدند.

“مغرب” با پرداختن به جلسه روزگذشته کمیسیون شوراها در خصوص اصلاح قانون انتخابات با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری می بایست بین ۴۵ تا ۷۵ سال باشد نوشت : شرط سنی ۷۵ سال برای کاندیداها، عملا هاشمی ۷۸ ساله را از صحنه انتخابات حذف خواهد کرد همان طور که سید حسن خمینی ۴۰ ساله با تصویب این قانون نمی تواند وارد عرصه انتخابات شود.

* حاشیه‌سازی های احمدی‌نژاد سوژه دست رسانه ها
محمود احمدی‌نژاد فردای روزی که نامه‌یی غیرمحرمانه در پاسخ به نامه خیلی‌محرمانه آیت الله آملی‌لاریجانی منتشر کرد به ساختمان مجلس قدیم رفت تا در نشست انجمن‌های علمی ایران سخنرانی کند. گرچه موضوع سخنرانی رییس‌جمهور درباره علم و توانایی دانش ایرانیان بود، اما سخنان تامل برانگیز دیگری نیز مطرح شد.

روزنامه “اعتماد” در مطلبی تحت عنوان “احمدی‌نژاد همچنان یکه تازه میدان” نوشت: احمدی نژاد از مصلحت برای خاموشی و سکوت، این روزها نهایت استفاده را می‌کند و گرچه این‌بار از «بیداری انسانی» نگفت اما از «انسانیت» و «ارتباط انسان‌ها» گفت. او گرچه از «مکتب ایرانی» نگفت اما از ایران و فردوسی گفت و کسانی را که به خاطر اسلام دل خوشی بر تاکید بر ایران ندارند را «کوته‌بین» خواند.

* اسحاق جهانگیری: قانون کامل، جامع و شفاف تضمین کننده حقوق مردم است
روزنامه “آرمان روابط عمومی” امروز در گفت و گویی با اسحاق جهنگیری از بها دادن به آراء مردم سخن گفت و تاکید ویژه بر شفاف بودن انتخابات کرد!

جهانگیری که یکی از وزرای دولت خاتمی و همچنین یکی از گزینه های مطرح شده از سوی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری در انتخابات آینده است بدون اشاره به اقدامات اصلاح طلبان در سال ۸۸ دوباره سخن از سلامت انتخابات به میان آورد و با بیان اینکه بها دادن به رای مردم و واقعی دانستن دخالت مردم در حکومت گفت: لازمه‌های بها داردن به آراء مردم، وجود قانون جامع و شفاف برای انتخابات است. یک قانون کامل، جامع و شفاف که تضمین کننده تمام حقوق شهروندان و مردم و احزاب باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه “اصلاح‌طلبان می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت کشور داشته باشند” گفت: اصلاح‌طلبان یک واقعیت خدشه‌ناپذیر انتخابات هستند و اگر در انتخابات وارد شوند، با این انگیزه می‌آیند که انتخابات را ببرند نه اینکه ببازند.

* رونمایی جدید هاشمی از یک جنایت بزرگ
روزنامه “مردم سالاری” امروز به نقل از هاشمی رفسنجانی نوشت: خارج کردن رأی مردم از صحنه، جنایت بزرگی است!

در بخشی از این مطلب هاشمی رفسنجانی با تأکید بر حضور مردم در همه عرصه‌ها به خصوص تصمیمات سرنوشت‌ساز کشور می گوید: جنایت بزرگی مرتکب می‌شوند کسانی که می‌خواهند افکار و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن را مطرود و مردم و رأیشان را تزئینی و از صحنه خارج کنند.

این سخنان جدید هاشمی رفسنجانی که در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان مطرح شده است بیشتر به بیان تاثیرگذاری مردم ، سلامت انتخابات و انتقادات وی از سیاست های فعلی دولت پرداخته شده است.

* باید ماست مالی کنیم تا “کیهان” ما را دست نیندازد!
روزنامه “کیهان” امروز در ستون ویژه های خود نوشت: کاریکاتوریست خارج نشین نشریات زنجیره ای همچنان معتقد است همایش های اپوزیسیون در خارج کشور بیشتر قمپزیسیون پیروپاتال های تاریخ گذشته و دست به جیب رژیم سعودی است!

«نیک آهنگ-ک» خواستار پذیرش اشتباه از سوی خطاکننده در جبهه اپوزیسیون شده و نوشت: «اگر عضوی از اپوزیسیون که موقعیت بسیار جالب توجهی هم دارد، خطایی مرتکب شد، نباید به دست کل جریان سیاسی ماله بدهند تا کار ایشان را ماست مالی کنند. ماله کشی خطایی است که انگار یکی از فاکتورهای خونی ما شده است. اپوزیسیون اگر توانست آن قدر مشروعیت نزد ایرانیان خارج از کشور به دست آورد که بدون نگرانی کمک های مالی خودشان را به این گروه ها برای نجات کشور سرازیر کنند، احتمالا با اقبال داخلی ها هم روبرو خواهند شد. یادتان باشد که کمک های مردمی با گرفتن پول از دولت هایی مثل عربستان و غیره! فرق می کند. ما که البته چیزی نمی دانیم…»

* حاشیه‌سازی های احمدی‌نژاد پایان ندارد
روزنامه “مردم سالاری” به بیان انتقادات خود از سیاست های احمدی نژاد پرداخت و در خصوص حاشیه سازی های جدید وی نوشت: حاشیه سازی‌های دولت احمدی‌نژاد گویا پایانی ندارد و هرچند وقت یکبار شاهد حاشیه‌ای جدید هستیم که فضای سیاسی و اقتصادی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. از نامه‌ها و سفرهای حاشیه ساز گرفته تا انتصابات و اظهار نظرهای جنجالی، اقداماتی هستند که نه تنها در رفع مشکلات عمومی مردم اثری نداشته، بلکه چه بسا بر بحران‌های عمومی جامعه که این روزها گریبان اقتصاد را گرفته، افزوده است.

این روزنامه با بیان انتقادات خود از وضع موجود در بخش پایانی این مطلب نوشت: اوضاع اقتصادی به دلایل مختلف در شرایط مطلوبی قرار ندارد و در ماه‌های باقیمانده تا انتخابات، حاشیه سازی‌های جدید نمی‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشد. ای کاش، سرکشی به بازار و نگاه کردن به قیمت کالاهای مختلف و مقایسه قیمتی آنها با یک ماه قبل نیز در دستور کار دولتی‌ها قرار بگیرد.

* برای دروغ تحلیل می‌نویسند!
روزنامه “وطن امروز” با پرداختن به سوژه ی این روزهای رسانه های غربی در مطلبی تحت عنوان”برای دروغ تحلیل می‌نویسند!” نوشت: انتشار شایعه مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا که گفته می‌شد قرار است در حاشیه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ صورت گیرد، با تکذیب همزمان مقامات آمریکایی و ایرانی رو به رو شد. با وجود این تکذیب‌ها، محور قرار گرفتن ایران در مناظرات انتخاباتی اوباما و رامنی، بار دیگر رسانه‌ها را به سمت این خبر جذب کرده و روز گذشته اکثر رسانه‌های آمریکا و انگلیس به موضوع تکذیب این خبر و احتمالات و تحلیل‌های مربوط به آن پرداختند. این رسانه‌ها در تحلیل‌های خود به موضوع تکذیب شدن این خبر اشاره کردند اما با در نظر گرفتن احتمال ضعیف و دور از ذهن شکل گرفتن این مذاکرات به بررسی پیامدهای این گفت‌وگوی احتمالی پرداختند.

* تلاش کانادا و شیرین عبادی برای فشار بر ایران
در حالی‌که کمتر از یکماه از انتشار گزارش جدید احمد شهید و تکرار اتهامات گذشته نمی گذرد، روزنامه “رسالت” امروز در مطلبی تحت عنوان “تلاش کانادا و شیرین عبادی برای فشار بر ایران” از تلاش برخی جریانات برای تشدید فشارهای سیاسی علیه ایران خبر داد و نوشت: علاوه بر رایزنی های سیاسی دولت کانادا برای جلب همراهی کشورهای غربی با قطعنامه ضد ایرانی در شورای حقوق بشر، شیرین عبادی نیز دست به انتشار نامه ای خطاب به احمد شهید زده است.

وی در بخشی از نامه خود با تکرار اتهامات گذشته از جمله « محاکمه غیر عادلانه » مدعی شده نسرین ستوده، دوست قدیمی اش، از حقوق زندانیان عادی نیز بهره مند نیست! این درحالی‌است که مقامات قضائی ایران یکی از ایرادات حقوقی وارد به گزارشات احمد شهید را استنادات وی به اخبار غیر موثق و تحریف شده جریانات ضد انقلاب اعلام کرده بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *