معرفی توانمندیهای اقتصادی در دستور کار سه شهرستان استان

خورنا|باقرگل فر:مسئولین ارشد سه شهرستان بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان برای معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری خود دست بکار شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جلسه ای با حضور مسئولین منطقه شامل، فرمانداران، ائمه جمعه، بخشداران، روسای شورای اسلامی شهر، شهرداران حوزه انتخابیه و بنادر و دریانوردی استان خوزستان به درخواست نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گرد هم آمدند.

هدف از تشکیل این جلسه، بررسی ظرفیتهای اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه شهرستانهای ماهشهر، بندرامام، امیدیه و هندیجان و نحوه اطلاع رسانی آنها از طریق صدا و سیما بود لذا مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در جلسه حاضر بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این خصوص گفت: شهرستانهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان علاوه بر صنعت، جاذبه های سرمایه گذاری دیگری نیز دارند که باید به آنها نیز پرداخت و با هم افزایی همه ی نهادهای ذیربط از تمامی پتانسیل ها برای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال بهره برداری کرد.

سید امید شهیدی نیا، اطلاع رسانی توسط رسانه ها خصوصا صدا و سیما را در معرفی توانمندیهای موجود بسیار موثر دانست و افزود: رسانه می تواند نقش بی بدیلی در معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ایفا کند و با تجزیه و تحلیل مسائل موجود قادر است مسیر را برای تحقق این هدف هموار نماید.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تغییر رویکرد و ایجاد هم افزایی را لازمه حل مشکلات دانست و گفت: اگر بدنبال توسعه همه جانبه هستیم محکوم به تشکیل تیمی هستیم که یک پایه آن صدا و سیماست.

علی گلمرادی در باره ضرورت حضور صدا و سیما در این تیم، اظهار کرد: صدا و سیما میتواند فعالیتهای شهرستان را انعکاس دهد و باعث ترغیب سرمایه گذاران به سمت شهرهای ما خواهد شد.

وی افزود: در کنار صنایع مادر مثل پتروشیمی نباید شهرکهای صنعتی پایین دستی ما رو به تعطیلی روند و محصولات خام صنایع ما به دیگر استانها و دیگر کشورها ارسال شود و ارزش افزوده و اشتغال را در نقاط دیگر ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر در این جلسه اذعان کرد: مجموعه شهرستانهای ماهشهر، امیدیه، هندیجان منطقه ای است که به لحاظ ظرفیتهای موجود در تمام کشور کم نظیر است. ظرفیتهای نفت و گاز و زیرساختهای مختلف مورد نیاز برای توسعه فراهم است که در صورت اجماع توانمندیها و همگرایی بین سه شهرستان، میتوانند بسیاری از نیازمندی های خود را مرتفع کنند.

محسن بیرانوند ادامه داد: منطقه یاد شده علاوه بر توانمندی های حوزه اقتصادی، در زمینه موضوعات فرهنگی، و سیاسی هم امکانات و پتانسیل های خوبی دارد. علاوه بر صنعت، تنوع فرهنگی و ظرفیتهای گردشگری از جمله دیگر ثروتهای پنهانی هستند که در صورتی که مورد بهره برداری مناسب قرار بگیرند میتوانند مشکلات اقتصادی و اشتغال را تا حدود زیادی مرتفع کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در این جلسه گفت: تدبیر حوزه این سه شهرستان مهم در اجماع معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری خود بسیار حائز اهمیت است و این جلسه در استان خوزستان در نوع خود بی نظیر بوده است و از این جهت صدا و سیمای خوزستان آمادگی هرگونه همکاری را در این خصوص دارد.

در این جلسه مصوب شد که کارگروهی جهت ایجاد ارتباط رسانه ای و معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری شهرستانهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان از طریق صدا و سیمای استان تشکیل شود.