برق جان نوجوان ۱۷ ساله ماهشهری را گرفت

خورنا: یک نوجوان ۱۷ ساله ماهشهری بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، یک نوجوان ۱۷ ساله به نام عزیز کاظمی‌اصل ظهر امروز هنگام انجام کار بنایی دچار سانحه برق‌گرفتگی شد و پس از اعزام به بیمارستان جان سپرد.

به گفته شاهدان عینی این حادثه، این نوجوان در حال کار با دستگاه میکسر بود که دچار حادثه برق‌گرفتگی شد.

مسئول روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت ماهشهر در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: حدود ساعت ۱۴:۰۰ امروز نوجوان ۱۷ ساله‌ای که دچار برق‌گرفتگی شده بود با کمترین علائم حیاتی به بخش اورژانس بیمارستان صنایع پتروشیمی شهرک بعثت ماهشهر انتقال داده شد.

محمد قنواتی افزود: این مصدوم بلافاصله به بخش CPR منتقل و عملیات احیای قلبی و تنفسی توسط تیم پزشکی روی وی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش بی‌وقفه تیم پزشکی عملیات احیای روی این مصدوم بی‌نتیجه ماند و این نوجوان ۱۷ ساله بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.

مسئول روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر با بیان اینکه کار احیای این مصدوم بیش از یک ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: چنانچه همراهان این مصدوم با اصول اولیه امداد آشنا بودند شاید این نوجوان ۱۷ ساله چمرانی جان خود را از دست نمی‌داد.

قنواتی اظهار داشت: باید هنگام مواجهه با مصدومی که دچار برق‌گرفتگی شده ضمن قطع اتصال برق به وی به وسیله اشیای غیر هادی مانند چوب، اگر مصدوم بیهوش باشد، راه‌های هوایی او را باز کرده تنفس و نبض را کنترل کرده و در صورت لزوم عملیات احیاء تنفسی را انجام داده و وی را در وضعیت بهبودی قرار داد.

وی اضافه کرد: تا زمان رسیدن نیروهای امدادی باید مصدوم را تحت نظارت و مراقبت کافی قرار داد و عملیات احیای قلبی و تنفسی را همچنان ادامه داد.