شهرداری و اداره آبفا سرعت عملیات لایروبی‌ جوی‌های سطحی را افزایش دهند

خورنا: فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: شهرداری و اداره آبفا با توجه قرار داشتن در فصل بارنگی‌ها و احتمال آبگرفتی معابر، بایستی سرعت عملیات لایروبی‌ جوی‌های سطحی افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده عصر امروز در هفتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، با اشاره به بارندگی چند روز اخیر در منطقه اظهار کرد: بارندگی چند روز اخیر آبادان در بعضی از مناطق ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر آب گرفتگی در خیابان‌ها به وجود آورد و مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: در همین راستا ارگان‌های ذیربط مانند شهرداری و اداره آبفا بایستی هر چه سریعتر لایروبی جوی‌های سطحی را سرعت بخشیده و با مهار تجمع آب‌های سطحی در مناطق مختلف باعث کاهش مشکلات در این زمینه برای شهروندان شوند.

ایلخاص‌زاده در خصوص بحث پاکسازی عمومی در مناطق مختلف شهرستان آبادان بیان کرد: در بحث پاکسازی محله‌های مختلف آبادان در راستای فرهنگ سازی بیشتر برای مشارکت شهروندان برنامه ریزی بیشتری شود.

وی اضافه کرد: از راه‌های مختلف و با برنامه ریزی‌های منظم میزان مشارکت شهروندان را در این راه بالا برده و شهروندان متوجه حضور و مشارکت خود در بالا بردن سطح نظافت عمومی شهرستان همراه با ارگان‌های مربوطه باشند.

نماینده عالی استاندار خوزستان با اشاره به دکه‌های فروش مواد غذایی در اطراف آموزشگاه‌های شهرستان گفت: شبکه بهداشت، شهرداری و دیگر ارگان‌های مربوطه در بحث جمع‌آوری دکه‌های فروش مواد غذایی در اطراف آموزشگاه‌های منطقه اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: این معضل باعث ایجاد و گسترش بیماری‌های مختلف در بین دانش‌آموزان شده و جمع‌آوری دکه‌های اطراف مدارس در اولویت کاری شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان قرار دارد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در خصوص برنامه‌ ریزی‌های صحیح در اجرای برنامه‌های مناسبتی برای دانش‌آموزان توسط اداره آموزش و پرورش و دانشکده علوم پزشکی گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی بایستی از برگزاری دو مراسم در یک روز برای دانش‌آموزان جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: این اختلاط در اجرای همزمان دو برنامه باعث هدر رفتن انرژی نیروی انسانی و سرمایه در منطقه شده و مدیران اجرایی در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشند.

ایلخاص‌‌زاده در پایان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر عید سعید قربان و تعیین محل‌های مختلف برای عرضه دام در این روز انجام شده و سازمان دهی و تمرکز زدایی در این زمینه اولویت کاری ارگان‌های ذیربط در عید سعید قربان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *