در شورای مسکن استان؛

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان: میزان مسکن مهر خوزستان نسبت به دیگر استانها خیلی زیاد است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان میزان مسکن مهر برنامه‌ریزی شده برای خوزستان را نسبت به دیگر استانهای کشور خیلی زیاد دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۷ درصد مسکن‌های مهر "خود مالک استان" به بهره‌برداری رسیده است که به طور دقیق تعداد آنها ۲۱ هزار واحد است.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای مسکن استان که شامگاه شنبه نهم دی‌ماه ۹۶ که با حضور وزیر مسکن در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: هدف از تشکیل این جلسه طرح مشکلات مربوط به مسکن مهر در استان می‌باشد که به واقع این مشکلات بیشتر در مورد بانک‌های عامل، تعاونی‌ها و خدمات زیربنایی است.

وی عنوان کرد: واحدهای مسکن مهری که در استان خوزستان برنامه‌ریزی شده در حدود ۷۷ هزار و ۷۲۰ واحد است که از این تعداد تاکنون ۲۴ هزار ‌واحد در بخش خود مالک و ۵۳ هزار واحد نیز در بخش مسکن مهر دولتی هدفگذاری شده است.

پورسلان تعداد مسکن مهر برنامه‌ریزی شده برای خوزستان را نسبت به دیگر استانها خیلی زیاد دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۷ درصد مسکن‌های مهر “خود مالک استان” به بهره‌برداری رسیده است که به طور دقیق تعداد آنها ۲۱ هزار واحد است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش مسکن مهر دولتی هم حدود ۲۹ هزار واحد که ۵۵ درصد کل را شامل می‌شود نیز با مساعدت و همکاری مسئولین ذی‌ربط به افتتاح و بهره‌برداری رسیده شد.

وی در مورد آخرین وضعیت ساماندهی مسکن‌های مهر دولتی گفت: از کل مسکن مهر دولتی استان در حدود ‌۲۶ هزار واحد دیگر باقی مانده است که در این رابطه در نظر داریم ابتدا واحدهای بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ‌را که در حدود ۱۹ هزار واحد می‌باشند در ابتدا ساماندهی کنیم.

پورسلان در پایان با بیان اینکه پروژه مسکن مهر خوزستان در بخش “خود مالک” نسبت به مسکن مهر دولتی” موفقیت بیشتری داشته یادآوری کرد: در فاصله سالهای ۹۵ و ۹۶ فعالیت خود را به نحوی ساماندهی کردیم که بتوانیم از منابع مالی مختلف بهره‌مند شویم لذا به منظور اتمام قراردادهای مسکن مهر در حدود ۴۸ میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفتیم.