طرح “تبدیل به احسن” موقوفه رامشیر عملیاتی شد/اولین سندششدانگ صادرشد

خورنا | فرزاد شعبانی

پس از گذشت سه ماه از تشکیل کارگروه اجرایی طرح ” تبدیل به احسن” موقوفه رامشیر، اولین سندششدانگ این شهرستان صادرشد.

سید مجید حسینی نژاد، سرپرست فرمانداری شهرستان رامشیر با اعلام این خبر افزود :
این طرح که با فرمان مقام معظم رهبری در سال های گذشته کلید خورده بوداما بدلایل شکلی مسکوت مانده بود باهمت مثال زدنی نماینده شهرستان درمجلس شورای اسلامی و پیگیری مجدانه فرماندار و اعضای کار گروه اجرایی و همراهی اداره اوقاف وارد فاز اجرایی شد.
در مرحله اول که بصورت آزمایشی انجام شد قریب سی پرونده تشکیل و پس از ارزیابی قیمت و تهیه نقشه، موفق به دریافت مبایعه نامه شدند. که اولین سند پس از طی مراحل قانونی صادرگردید و سایر افراد با ثبت نام در هیات تعیین تکلیف پیگیر دریافت سند ملکی خویش هستند. از مزایای ثبت نام درهیات، حذف هزینه های اضافی از جمله عوارض شهرداری و دارایی و… است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:
هم اکنون قریب پانصد پرونده دراداره اوقاف شهرستان تشکیل شده است و بزودی فاز دوم این طرح عملیاتی خواهدشد. و عملا شهرستان رامشیر،مشکل املاک موقوفه راپشت سرگذاشته است ومتقاضیان دراین دوره ازفرایند”تبدیل به احسن”تاپایان شهریورماه ۹۷ فرصت دارندنسبت به ثبت نام وخریدسه دانگ سهم اوقاف اقدام نمایند.

این اقدام بزرگ و تاریخی در شهرستان رامشیر مدیون حمایت های معنوی استاندار محترم و دلسوزی بی نظیر دکتر اقبال محمدیان و همراهی مدیران اوقاف در سطوح مختلف و استقبال مردم خوب این شهر است و قفل سرمایه گذاری و تامین وثیقه وبهره گیری از تسهیلات بانکی را خواهد شکست. و انشالله بزودی در یک برنامه رسمی و با حضور مدیران کشوری و استانی و نماینده پر تلاش شهرستان در مجلس شورای اسلامی، از برخی اسناد و مبایعه نامه ها رونمایی خواهد شد.

بدون شک همت وهمراهی امام جمعه محترم، مسولین محترم دستگاه قضایی، ادارات دولتی و شخص حاج آقا کلانتر، شورای محترم شهر و شهردار عزیز، کارشناسان و سرپرست محترم اداره ثبت و سایر اعضاء کارگروه، رسانه ها و شهروندان گرامی بسیار راهگشا بوده است.