اکیپ سه‌گانه نظارتی در بازار آبادان مستقر شد

خورنا: نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان گفت: در راستای ریشه‌کن کردن گرانفروشی، اکیپی سه‌گانه از مجمع امور صنفی، تعزیرات و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تشکیل شده است.

احمد زندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: در بازار با دو مقوله گرانی و گرانفروشی روبه‌رو هستیم که تعریف هر کدام از این مقوله‌ها جداگانه و کاملاً مجزاست.

وی افزود: گرانی‌ها که دلایل مختلفی نظیر تأثیر تحریم‌ها بر کارخانجات، تولید کنندگان، کسبه و فروشندگان دارد و بالطبع بازار و مصرف کنندگان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان خاطرنشان کرد: اما گرانفروشی که در همه جا مشاهده می‌شود و همیشه وجود دارد توسط سودجویان و افرادی که قصد اخلال در نظم بازار را دارند صورت می‌گیرد.

* بازرسی‌ها با نظارت مضاعف در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی در واحدهای صنفی مختلف مشاهده می‌شود و مختص به یک شهر و یک استان نیست، گفت: در راستای ریشه‌کن کردن و یا کاهش گرانفروشی در شهرستان، اکیپی از سه ارگان مجمع امور صنفی، تعزیرات و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تشکیل شده و بر واحدهای صنفی مختلف بازار در چند نوبت صبح و عصر نظارت می‌کنند.

زندی اضافه کرد: بازرسی‌های ترتیب داده شده در این زمینه متداول است و نزدیک به ۱۵ روز بوده که با توجه و دقت مضاعف‌تر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهروندانی که در رابطه با گرانفروشی مواردی برای گزارش دارند می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس حاصل کنند، افزود: طی تماس‌های مردمی مواردی از تخلف در واحدهای صنفی شهرستان شناسایی و رسیدگی شده است.

* جرائم از تذکر شفاهی آغاز و به ابطال پروانه کسب ختم می‌شود

نایب رئیس مجمع امور صنفی آبادان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی جریمه واحدهای صنفی متخلف عنوان کرد: برابر قانون با هر متخلف و گرانفروشی نمی‌توان یکسان برخورد کرد و جرائم این اداره نیز مراتب مشخص و تعیین شده‌ای دارد.

وی ادامه داد: جرائم واحدهای صنفی متخلف بنا بر نوع و شدت و ضعف تخلف آنها مشخص می‌شود، این جرائم از تذکر شفاهی آغاز شده و به جرائم نقدی، پلمب اماکن و ابطال پروانه کسب ختم می‌شود.

زندی همچنین بیان کرد: جرائم نقدی نیز دارای مراتب خاص خود است که با بررسی‌های صورت گرفته بر نوع تخلف واحد صنفی تعیین و از صاحب پروانه کسب مورد نظر اخذ می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *