در شورای اداری استان:

استاندار خوزستان: امام خمینی به ما آموخته که مسئولین نباید کاری بکنند که مردم از آنها بترسند

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه امام راحل همیشه تفاهم بین مردم و حکومت را اصلی‌ترین اصل یک حکومت اسلامی می‌دانست اظهار کرد : امام خمینی در مورد رابطه حکومت و مردم به همگی ما آموخته است که مسئولین نباید کاری بکنند که مردم از آنها بترسند بلکه مسئولین باید طوری عمل بکنند که مردم همیشه به آنها محبت کرده و پشتیبانی از مسئولین را وظیفه خود بدانند.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست شورای اداری استان که با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن بیان اینکه اندیشه‌های امام نقش تدوینگری برای حرکت نظام جمهوری اسلامی دارد اذعان کرد: امام و اندیشه‌های مترقی او همواره در تمام اعصار تاریخ می‌تواند مورد توجه کلیه جوامع بشری قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: مردم شریف خوزستان و مدیران ارشد استان همواره بر این اصل افتخار دارند که اندیشه‌ها و تفکرات رهبر کبیر انقلاب دارای ارزش و نگاه جامع‌ای است که باید نصب‌العین راه و روش آنها باشد.

شریعتی اظهار داشت: این جمله امام که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده برگرفته از نگاه بالای این مرد خدا به خوزستان است و به واقع این عنایت ویژه امام به مردم استان کار و مسئولیت ما مسئولین استان را نسبت به مردم عزیز خوزستان سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: امام خمینی سرنوشت یک کشور و یک ملت را بعد از توده‌های مردم در دست طبقه تحصیلکرده گذاشت و از دیدگاه اسلام مقام زن را در حدی عنوان کرد که بانوان جامعه بتوانند مقام انسانی خود را در جامعه بار دیگر بدست آورند.

وی در ادامه به نگاه امام در مورد اقتصاد اشاره کرد و افزود: امام عزیز فرمود که اگر می‌خواهید در مواجهه با قدرت‌های بزرگ و همچنین تحریم‌های ظالمانه آنها شکست ناپذیر باشید لازم است که اداره اقتصاد کشور را به دست نیروهای توانمند داخلی بسپارید.

شریعتی در مورد زوایای اندیشه‌ای امام به مقوله فرهنگ گفت: امام عظیم‌الشأن عنصر اصلی هر جامعه را فرهنگ آن جامعه می‌داند و توسعه ابعاد سیاسی و اقتصادی یک جامعه را از ناحیه فرهنگ آن جامعه بیان می‌کند.

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه امام راحل همیشه تفاهم بین مردم و حکومت را اصلی‌ترین اصل یک حکومت اسلامی می‌دانست اظهار کرد : امام خمینی در مورد رابطه حکومت و مردم به همگی ما آموخته است که مسئولین نباید کاری بکنند که مردم از آنها بترسند بلکه مسئولین باید طوری عمل بکنند که مردم همیشه به آنها محبت کرده و پشتیبانی از مسئولین را وظیفه خود بدانند.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: امام عزیز به همه ما سفارش کرده است که علیرغم اختلاف سلیقه‌هایی که به طور طبیعی در هر جامعه انسانی وجود دارد ما باید با برادری، اخوت و در کنار هم بودن در راستای ارتقا و توسعه کشور و نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت استان خوزستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید علاوه بر اعتبارات استانی که برای استان خوزستان در نظر گرفته‌ یک مصوبه کم‌ نظیری را نیز در ۱۵ فروردین امسال به تصویب رسانده است که این مصوبه به واقع در رابطه با ساماندهی و حل چندین مشکل بزرگ استان خوزستان است.

شریعتی در ادامه به مفاد اصلی مصوبه عمرانی دولت در مورد استان خوزستان اشاره کرد و افزود: آب‌رسانی به خوزستان در سه پروژه بزرگ، حل مسئله ریزگردها، فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری، مسئله فاضلاب استان، احیای رودخانه کارون و رفع مشکلات زیر ساختی برق استان همه این موارد در مصوبه مذکور قرار داده شده که بودجه انجام این پروژه‌ها هم مبلغی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: استان خوزستان علاوه بر این مشکلات زیرساختی که دارد در زمینه اشتغال و بیکاری هم علیرغم داشته‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد دارای مشکلاتی جدی نیز می‌باشد که به واقع در این زمینه میزان بیکاری در استان حدودا ۱.۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: لذا با توجه به این مشکلات و مصائبی که خوزستان دارد، از دولت محترم همچنان درخواست عنایت ویژه و بیشتری در جهت رفع مشکلات این مردم نجیب و بزرگوار داریم، مردمی که همیشه امام عزیز و عظیم‌الشأن ما نسبت به آنها محبت ویژه‌ای داشت.