در شورای اداری استان:

مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری : مکاتبات اداری مردم خوزستان از روز شنبه به وسیله دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود

مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری : بر‌اساس این طرح در استان خوزستان از روز شنبه تمامی مکاتبات اداری مردم استان با هفت دستگاه استانداری، تأمین اجتماعی، بهزیستی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کمیته امداد از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد.

 

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای اداری استان که عصر امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه با حضور حجت الاسلام سید علی خمینی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد حسین ملایجردی مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری گفت: ما در دولت تدبیر و امید از سه سال پیش برای رساندن هر چه سریعتر مکاتبات دستگاههای اجرایی به متقاضیان، کار توسعه دولت الکترونیک را در دستور کار خود قرار دادیم و برای رسیدن به این هدف تعداد دستگاههای خدمات‌رسان را که در ابتدای دولت هزار نقطه و دستگاه بود به ۱۸ هزار دستگاه افزایش دادیم.

وی افزود: سپس برای اینکه بتوانیم از این طریق خدمات بهتر و راحت‌تری را به مردم ارائه دهیم با دستور ریاست محترم جمهور دفاتر پستی و پیشخوان به شبکه دولت متصل شدند بطوریکه در حال حاضر کلیه دفاتر پست و پیشخوان‌های سراسر کشور به شبکه دولت متصل می‌باشند که مسئله به این معناست که دیگر هیچ نیازی به مراجعه حضوری مردم به ادارات دولتی نمی‌باشد و مردم می‌توانند تنها با مراجعه به یک دفتر پستی، درخواست خود را ثبت کرده و با دریافت یک کد رهگیری از طریق تلفن همراه خود، پیگیر نامه‌های اداری خود باشند.

ملایجردی مزایای مهم این طرح را کاهش هزینه‌های تردد و جابه جایی مردم و امر شفاف‌سازی در انجام امور اداری دانست و در مورد مزایای این طرح برای نهاد ریاست جمهوری گفت: روزانه چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مکاتبه از سراسر کشور به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود و از آنجایی بررسی و پاسخگویی به تمامی این مکاتبات زمانبر بوده و شاید تا یکماه به طول انجامد لذا بکارگیری این طرح می‌تواند زمان رسیدگی‌ها به این مکاتبات را خیلی کوتاه‌تر کند.

مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری یادآوری کرد: فاز نخست این طرح که برای اولین بار در کشور قرار است در استان خوزستان پیاده شود به واقع حاصل خروجی اولین اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور است که در هفدهم مهرماه در استان خوزستان برگزار شد.

وی عنوان کرد: بر‌اساس این طرح در استان خوزستان از روز شنبه تمامی مکاتبات اداری مردم استان با هفت دستگاه استانداری، تأمین اجتماعی، بهزیستی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کمیته امداد از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد.

ملایجردی اجرای این طرح را باعث تسهیل‌ در امر ارسال مکاتبات اداری مردم به دستگاههای اجرایی دانست و اظهار کرد: طبق آمار روزانه بیش از سه میلیون مکاتبه در کشور انجام می‌شود که از این تعداد میزان مکاتبات مردم با دستگاههای اجرایی چیزی در حدود بیش از یک میلیون مکاتبه است.

مدیرکل دبیرخانه مرکزی ریاست جمهوری گفت: میزان مکاتبات الکترونیکی در ابتدای دولت تدبیر و امید چیزی در حدود ۱۷ درصد بوده است که در حال حاضر این رقم به ۷۷ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که تمامی دستگاه‌ها در دولت یازدهم به سمت الکترونیکی شدن به پیش رفته‌اند.

وی در پایان استان خوزستان را در سال ۹۵ هفتمین استان کشور از نظر میزان مکاتبات اداری دانست و بیان داشت: استانداری خوزستان در سال ۹۳ در حدود ۷۲ هزار و ۲۸۷ مکاتبه داشته که ۵۲ درصد آن الکترونیکی بوده و سال ۹۴ هم تعداد مکاتبات استانداری خوزستان بالغ بر ۸۸ هزار و ۶۹۷ مکاتبه‌ عنوان شده که از این تعداد هم ۹۰ درصد آن الکترونیکی است و نهایتا در سال ۹۵ نیز از تعداد ۹۱ هزار و ۶۳۹ مکاتبه‌ای که استانداری خوزستان داشته چیزی در حدود ۹۱ درصد به صورت الکترونیکی انجام شده است.