حاجی بابایی به خاطر تصادف اتوبوس دختران استیضاح نمی شود

خورنا: علیرضا خسروی امروز درباره بازخورد سانحه اخیر یکی از اردوهای دانش‏آموزی در خانه ملت، ضمن تسلیت جان باختن ۲۶ نفر از دانش‏آموزان، معلمان و بسیجیان زائر سرزمین‏های نور اظهار داشت: بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش که از سوی شماری از نمایندگان مجلس ممکن است بخواهد پیگیری شود، خیلی لازم نیست.

وی تصریح کرد: در این بخش به این دلیل که مسئولیت‏ها بین آموزش و پرورش و مسئولان اردویی در این اعزام‏ها تقسیم می‏شود، ضرورتی به استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه بین نمایندگان مجلس نیز وجود داشت، مبتنی بر استیضاح وزیر نبود.

خسروی بیان کرد: تصادفی که اخیراً رخ داد و سبب فوت شماری از دانش‏آموزان کشورمان شد، در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت و یک‏سری مسائل در این حوزه بررسی شده است و امیدواریم در این بخش به راهکارهای جدیدی برسیم.

وی تصریح کرد: اردوهایی که به صورت دانش‏آموزی برگزار می‏شود، تقریباً در تمام کشورهای جهان مرسوم است و چنین اردوهایی در سبک‏های مختلف و با نتیجه‏گیری‏های متفاوتی همواره برگزار می‏شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این قبیل اردوها، تعدادی از دانش‏آموزان از خانواده‏ها جدا می‏شوند و فعالیت‏های گروهی را تمرین می‏کنند و در این اردوها، با بسیاری از مسائل و مهارت‏های زندگی آشنا می‏شوند.

خسروی گفت: بخشی از این اردوها، در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس صورت می‏گیرد اما عمده اینها، کارهای گروهی است که با هدف ارتقای احساس مسئولیت و جدا شدن از خانواده‏ها برای نوجوانان برگزار می‏شود.

وی تصریح کرد: تعداد این دانش‏آموزان از دوره نخستی که اعزام دانش‏آموزان به این اردوها آغاز شده تا امروز که در نظر گرفته شده است این حجم به بیش از یک میلیون نفر برسد، حجم زیادی را شامل می‏شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‏رسد با امکاناتی که موجود است، شاید اعزام این تعداد زائر به سرزمین‏های نور زیاد با شرایط تجهیزاتی همخوانی نداشته باشد و باید در این زمینه تجدید نظر شود.

خسروی بیان کرد: در همین راستا، پیشنهادی مطرح شد که دانش‏آموزان در بخشی از این مسیر با قطار جابه‏جا شوند چراکه به طور بدیهی امنیت قطار از وسایل حمل و نقل جاده‏ای بیشتر است و علاوه بر این می‏توان یک‏سری کارهای گروهی را بهتر انجام داد.

وی ادامه داد: باید دستورالعمل ویژه‏ای برای این حمل و نقل‏ها در نظر گرفته شود و همان‏طور که قبلاً در مسیرهای طولانی دو راننده فعالیت می‏کردند به خصوص در این نوع اردوها باید شرایط ویژه دیده شود تا چنین حوادثی را نداشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در اعزام دانش‏آموزان به این اردوها نقش نخست را دارد و وظیفه مستقیمی در این زمینه بر عهده خواهد داشت و کسی نمی‏تواند منکر نقش آموزش و پرورش در این اردوها شود.

خسروی اضافه کرد: این امر نشان‏دهنده این است که پیگیری این موارد باید به طور شاخص انجام شود و در مجموعه مجلس شورای اسلامی طرحی با توجه به پیشینه وقوع حوادث جاده‏ای در اردوهای دانش‏آموزی وجود دارد.

به گزارش فارس،وی یادآور شد: بر این اساس حوادث به صورت ویژه از لحظه‏ای که اتفاق افتاده است و کسانی که حافظ این مجموعه بوده‏اند و مسئولیت مستقیم داشته‏اند و آموزش و پرورش و مسئولان استانی و کشوری باید به طور ویژه دنبال شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این پرونده‏ها، اشکالات کار باید بررسی شود و در مراحل بعدی اعزام، چنین مسائلی پیش نیاید.

خسروی بیان کرد: آموزش و پرورش خانواده وسیعی است و اگر بتوانیم اشکالات موجود را در این طیف به صورت ویژه بررسی کنیم، به طور یقین چنین حوادثی تکرار نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *