مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در نشستی با نیروهای حق التدریس و جدیدالاستخدام باوی:

۴ هزار نفر در خوزستان معلم حق التدریس شدند/ نیروی انسانی ثروت پایدار جامعه است

خورنا | فردین آذریان: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: در استان خوزستان ۴ هزار نفر به عنوان نیروی حق التدریس به کار گیری شدند و نیروی انسانی توانمند ثروت پایدار یک جامعه پویا است.
به گزارش خورنا محمد تقی زاده ظهر امروز ۲۸ آذرماه ۹۶ در نشست صمیمی با معلمان حق التدریس و جدیدالاستخدام شهرستان باوی اظهار کرد: با برنامه ریزی ها و تمهیدات صورت گرفته ۴ هزار نفر از نیروهای با سابقه پیش دبستانی به عنوان نیروهای حق التدریس در سراسر استان به کارگیری شدند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی معلمان آموزش مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان است، تصریح کرد: درک، فهم، شناخت و شعور و معرفت درباره ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی می بایست اولویت اصلی معلمان در تدریس باشد.

تقی زاده مهمترین ثروت یک جامعه را انسان دانا دانست و خاطرنشان کرد: انسان دانا ممکن است یک کشاورز، یک کارگر و یا یک کارمند باشد. این انسان باید ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی را درک کند و در زندگی به کار ببندد. این همان فصل اول کتاب زندگی اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجباری کردن دوره پیش دبستانی در استان خوزستان، گفت: پیش دبستانی در خوزستان از رتبه ۱۸ کشوری به رتبه اول ارتقا یافت که این امر نشان از توجه بالای مجموعه تعلیم و تربیت استان به مقوله پیش دبستانی دارد.

وی در عین حال با اظهار اینکه در طول ۴ سال گذشته ۱۰ هزار نفر به عنوان نیروی پیش دبستانی در خوزستان به کارگیری شدند، توضیح داد: با توجه به وجود مناطق دو زبانه در استان، توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا از نیروهای توانمند استفاده شد. اجباری کردن این دوره باعث شد دانش آموز یک سال زودتر با مفاهیم زندگی اجتماعی آشنا شود.

تقی زاده در ادامه بیان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات سازمانی مدیریت علمی و اجرایی است. مدیریت راهبردی تنها توجه به برنامه محوری محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: پیشرفت و توسعه تمدن یک جامعه تنها از طریق نویسندگان و کتابخانه ها محقق می شود. باید تلاش شود فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش در بین دانش آموزان ترویج داده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *