رشد ۵۷ درصدی بارگیری شناورهای بندر خرمشهر به عراق

خورنا : عادل دریس اظهار داشت: در پنج ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینر TEU به بیش از هزار TEU رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: همچنین در این مدت ۲۰۱ فروند کشتی با حجم بالای یک هزار تن در بندر خرمشهر تردد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: همچنین میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا با رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر همراه بوده است.
به گفته وی همچنین در پنج ماهه سال جاری میزان ۶۸۹ هزار و ۷۲ تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
دریس خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۹۱ شناور از بندر خرمشهر به عراق بارگیری که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر رشد ۵۷ درصدی و از نظر وزن رشد ۷۷ درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ شناور از این بندر به عراق بارگیری شد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر در راستای ارتقا و توسعه‌بخشی به اقتصاد منطقه همچنان پیشتاز عمل کرده و امیدواریم در ادامه این مسیر مسئولان نیز تعامل بیشتری را داشته باشند.
وی یادآور شد: بندر خرمشهر از مهمترین بنادر کشور است و همچنان با افزایش صادرات روز به روز به سوی تعالی و پیشرفت گام‌های بلندی را می‌پیماید.
دریس در پایان اظهار داشت: به ‌طور یقین پیشرفت بندر خرمشهر موجبات رونق و شکوفایی منطقه و در پی آن اشتغال‌زایی مناسبی را فراهم می‌کند.